Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
För €39? Billigare att köpa den ombord för 65 kr annars :D

Fast du får ju inte mer baspoäng ifall du köper frukostlådan ombord...

Aha, det är det som är poängen? ;)

Det var hela min poäng att få mer poäng :p Det kändes inte värt att boka Plus för nästan en tusenlapp extra på en så pass kort resa. Men med OT så fick jag 625 fler baspoäng till ett överkomligt pris. Frukosten äter jag ändå på Radisson Blu SkyCitty som passande nog skickade ett mail om att dem saknade mig och erbjöd 9.000 gold extra om jag bokade en övernattning innan den 31 augusti.

Arn - Vby lyckade uppgradering för hustrun samt jag själv. Kalaset gick på 26 € per pax.
Har inte flygit plus domestic förut men antar att det inte kommer ge särskilt mycket extra. :)
Hursomhelst trevligt med lite mer än 250 baspoäng då originalbiljetten var bokad i VIP GO.

Trots att flyget var fullbokat i samtliga klasser enligt expert flyger.

Har sagt det förr - många övertolkar informationen från verktyg som Expertflyer. Siffrorna visar inte hur bokningsläget ser ut - de visar ENDAST hur många sägen ett bolag är villiga att SÄLJA i en viss bokningsklass. Detta behöver inte ha någon som helst korrelation till hur många lediga stolar det faktiskt beräknas finnas ombord vid samma tillfälle.

Optiontown, vad är det för företag, vilka ligger bakom, om de gör KK gäller kortförsäkring?
Har gjort tre OT förfrågningar framöver ligger ut med ca 25.000 SEK.

Det står ju förvånansvärt lite formell information på deras hemsida annat än "Copyright © 2003 - 2015 Tenon & Groove, LLC. All rights reserved." De har en postbox i East Walpole, Massachusets, USA. Men i övrigt är det inte uppenbart vilka som ligger bakom företaget.

Avseende skydd vid en konkurs har jag ingen aning, men har en aning om att det skulle kunna bli lite komplicerat att få tillbaka pengarna. Å andra sidan är kortbolagen ganska starka i denna typ av situationer så om de vill hjälpa dig lär det nog gå ganska enkelt...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen