Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som inte har blivit uppgraderad på OT i Europa?
Ja, två inrikesflighter fick NOT UPGRADED nu igår och idag. Tror sommarprogrammet spökar, det var C0 D0 Z0 A0 S0 B0 Y0 flera dagar innan. När SAS bara flyger en fjärdedel av deras normala kapacitet så påverkas flexibiliteten.

Hur snabbt går ni in och anmäler er för Optiontown?
Direkt efter bokning eller några dagar innan bara?
Kanske inte ens spelar någon roll för priset...

Jag brukar försöka göra det direkt för att få det gjort. Jag har bara varit med om att priset gått uppåt men det verkar inte vara någon skillnad i möjlighet att få upgrade beroende på när man gör det.

Om jag vet att jag vill göra OT så gör jag det oftast direkt.
Jag har ett dock par bokningar i feb/mars 2016 som jag gjorde under Friends and Family-kampanjen. Där tar jag risken för eventuellt ökat pris och väntar fram till nära årsskiftet för att se hur jag ligger till med min AmEx-spend. Behöver jag lite extra spend för att trigga en voucher så gör jag OT strax innan nyår, och om jag redan triggat alla vouchers (vilket det lutar åt nu) så gör jag OT på nyårsdagen (om priset fortfarande är rimligt) för att få en bra start på mitt Amex-år.

Fick nyss ett mail om uppgradering på flight SK1417. Så det blev visst en frukostlåda ner till CPH från ARN på fredag. Lite välkomna extrapoäng för €34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen