Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tredje gången jag försökt få uppgradering CPH-NRT från Y till C, tredje försöket som misslyckats. Poänguppgradering vid gaten gick bra och som vanligt många lediga platser.

Ingen optiontown beviljad på Sk946 idag. Fick däremot malierbjudande om att uppgradera från Y till Y+ för 169 EUR (vilket inte skulle ge poäng). Tackade nej. Fick Y+ i gaten.

Ingen uppgradering på sk996 från Y-Y+-C trots fleratalet lediga platser. Optiontowns och SAS vägar fortsätter vara outgrundliga ;)

Jag flyger inte med SAS så ofta men har testat med OT varje gång (där jag inte flugit C från början). Totalt 9 flighter, har fått OT 5 gånger, nekad 4 men där har jag två gånger fått op-up istället (ena gången från Y->C, andra Y->Y+)

Hej.

Nu kanske frågan har ställts innan, men jag hittade inget svar iaf.

Jag och syrran ska åka GOT-CPH-SFO i november. Bokade SAS Go då hon ville vara sparsam.
Men nu funderar jag på om en uppgradering till Plus inte vore lämplig att försöka sig på via OT.
Det kostar trots allt bara 788 € att uppgradera den relevanta biten (CPH-SFO / SFO-CPH) för oss båda.

Och då jag har nytt intjänandeår så kan jag behöva lite mer poäng då för att behålla EBG.

Men, frågan är då vilken Plus-version det blir. Kommer de ge mig en Plus saver som ger 6000 poäng eller en ordentlig Plus som ger 9000 poäng?
En riktig Plus kan ju absolut vara värt det då komforten ju faktiskt är bättre i kombination med att de 23K poäng jag borde landa på näst intill löser årets poänghoreri :)

Men nu funderar jag på om en uppgradering till Plus inte vore lämplig att försöka sig på via OT.
[...] Men, frågan är då vilken Plus-version det blir. Kommer de ge mig en Plus saver som ger 6000 poäng eller en ordentlig Plus som ger 9000 poäng?
De är lite av ett lotteri de också, på samma sätt som man inte kan veta när eller hur en OT går igenom så kan bokningsklassen bli olika. Så om du vill värdera dom extra poängen så är mitt tips att räkna med 6000 och bli glad om du får 3000 extra.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen