Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min t/r ARN - CPH blev uppgraderad men inte bara SAS PLUS utan Business. Betyder det att biljetterna är fullflexible och jag kunde bara omboka utan kostnader? Blir det också Businessclass poäng nu? 2000 istället för 1000?

@hanning. Det finns bara sas plus mellan ARN och CPH. Jag tror alla biljettregler gäller för den nya bokningsklassen. Du ska få poäng för den nya klass du får.

Ju såklart finns bara två olika produkter med SAS inom Europa men bakom liggande finns olika bokningsklasser och det finns även en fullflex SAS Plus som är mycket dyrare en vanlig SAS Plus. Bakom det stor klass Z (korrekta mig om det är fel) och den ge mer poäng än vanlig SAS Plus bokningsklass.

Vet inte riktigt vart jag ska skriva, men hoppas det passar här.
En polare ska flyga BHX-CPH-GOT och har uppgraderat sin flight BHX-CPH via OT. Han är för närvarande statuslös och planerar att ta med sig två bagage. Om man börjar resan med PLUS och sedan har sista flighten i GO, kan man checka in två väskor till slutdestinationen? eller måste han betala för sitt extrabagage på sista sträckan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen