Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

MajaKlara

Medlem
Har sökt men inte hittat definitivt svar. Sorry om jag missar någon dialog. Iaf så har jag, med familj, en bokning meD två olika pnr. Frågan är....kan man begära båda sammanslaget hos optiontown ? Om så mailadress för denna begäran?

Jag har fått uppgradering med OT flera gånger efter att ha kontaktat deras kundtjänst (customercare@optiontown.com). Jag har först begärt uppgradering för varje bokning enskilt och därefter mailat med ungefär följande formulering:

Rubrik:
Request to coordinate 2 different reservations to one UTo

I would like to request for coordinating upgrade - all of them together or none. We are X persons that have X different airline reservations, so we could not request UTo in the same request.

Airline: SAS
Airline booking ref/PNR: XXXXX, name: XXX and XXX, Optiontown confirmation number XXXX
Airline booking ref/PNR: XXXX, name: XXXXXX, Optiontown confirmation number XXXXX

Please confirm that you have received this request and that it is processed accordingly.
 

perhall

Medlem
Bokade igår om en biljett ARN-CHI. Det innebär såklart att min gamla OT på utresan faller men med bokningsnummer får jag inte upp nya bokningen på OT. Nån som vet om det sker med fördröjning eller om det inte alls kommer att ske?

Sen: finns det en uppgraderingsdisk liknande den vid F-piren på CPH??
/Per
 

olo

Medlem
Jag har en bokning inom Europa i GO enligt
AAA-flight 1-BBB-flight 2-CCC.
Funderar på att köra Optiontown på flight 2.

Kan vi i sådana fall nyttja några förmåner som resenärer i Plus på flygplats AAA?

Kort sagt: Måste jag ha en resa i Plus från aktuell flygplats för att kunna nyttja Fast track och lounge?
 

Flood

Medlem
Jag har en bokning inom Europa i GO enligt
AAA-flight 1-BBB-flight 2-CCC.
Funderar på att köra Optiontown på flight 2.

Kan vi i sådana fall nyttja några förmåner som resenärer i Plus på flygplats AAA?

Kort sagt: Måste jag ha en resa i Plus från aktuell flygplats för att kunna nyttja Fast track och lounge?

Ja, du behöver ha en resa samma dag från flygplatsen som du vill nyttja förmånerna på.
 

micsjo

Medlem
Fick inte på SK904 imorgon fredag EWR-ARN.
30 minuter efter beskedet från OT får jag mail från SAS med erbjudande om att köpa uppgraderingen. Vilket jag gör men lite konstigt är det eftersom jag kollade antal tillgängliga i + när jag fick nej från OT. Det fanns inga platser i + men 30 min senare kunde jag köpa en. Jag klagar inte, det var bara märkligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen