Uppgradering med Optiontown

Saxat från SAS FB-sida idag. Let the speculations begin...




SK997 8:e juni till Shanghai lämnade halvtom i Business men ändå så tog ni inte update med Optiontown. Konstigt att SAS tackar nej till extra omsättning på tomma platser. Hoppas SAS tar mitt Optiontown på vägen hem.Klicka för att utvidga...



SAS: Hej Kristian! Vi håller på att se över avtalet med Optiontown och jag tar in din synpunkt så att Produktägaren får ta del av den. Vänliga hälsningar StinaKlicka för att utvidga...
 
Prissättningen har jag tyckt varit lite oklart när det gäller Optiontown. En kollega och jag skall åka från EWR till ARN i början av september och vi är bokade i GO, han gick in och gjorde bokningen 5 minuter före mig och fick 145 Euro när jag bokade så var priset 170 Euro, vi ligger på olika bokningsnummer men betalde exakt samma pris för biljetten.

Det gamla klassiska pris och efterfrågan.

Nu är det ju en lite risk att båda inte blir UG efter som vi har två olika bokningar hos OT

Utresan som är till ORD kommer vi att försöka få UG med poäng.
 
Jeg tror at hans OT-bookning påvirker de efterfølgende, da OT-logik vel er, at der er et marked - ærgo, kan man forlange mere for de næste.....?? Her i Vietnam (VN) stiger OT-prisen ca, 40 % fra nu til jul på samme strækning og billet-type.
 
011430121 skrev:Nu är det ju en lite risk att båda inte blir UG efter som vi har två olika bokningar hos OTUtresan som är till ORD kommer vi att försöka få UG med poäng.Klicka för att utvidga...


Jag har märkt samma sak, som jag skrev i tråden för någon vecka sedan. Jag gissar att det också kan vara "lockpris", dvs att det är första gången för honom men du har uppgraderat förut?



Olika bokningar kan man hantera genom att maila OT och begära att bägge eller ingen av bokningarna ska uppgraderas (om ni vill).
 
DonM skrev:Jag bokade Plus Saver OSL-EWRoch körde en Optiontown till business, så det verkar inte finnas något hinder för Plus Saver hos OptionTown. Fick för övrigt priset €188/190. Korsar fingrarna för att det går bra!Klicka för att utvidga...



Fick just den efterlängtade mailen från SAS - uppgraderad på utresan nu på fredag! Bara 3 säten kvar att välja mellan så det blev 2D. Nu är det bara att hoppas på samma flyt på vägen tillbaka en vecka senare. Detta var för övrigt min första OT, så min score blir 1 av 1 möjliga.
 
DonM skrev:Fick just den efterlängtade mailen från SAS - uppgraderad på utresan nu på fredag! Bara 3 säten kvar att välja mellan så det blev 2D. Nu är det bara att hoppas på samma flyt på vägen tillbaka en vecka senare. Detta var för övrigt min första OT, så min score blir 1 av 1 möjliga.Klicka för att utvidga...


Ett tips är att kika på platser flera gånger per dag fram till avgång, det brukar ske ändringar.
 
DonM skrev:Fick just den efterlängtade mailen från SAS - uppgraderad på utresan nu på fredag! Bara 3 säten kvar att välja mellan så det blev 2D. Nu är det bara att hoppas på samma flyt på vägen tillbaka en vecka senare. Detta var för övrigt min första OT, så min score blir 1 av 1 möjliga.Klicka för att utvidga...


Grattis! Håll ett öga på 1G/H när incheckningen öppnar.
 
agehall skrev:Återigen - det finns inga belägg för att bokningsläget påverkar OT-chansen. En anledning till detta är att dessa siffror bara visar vad SAS vill sälja, inte hur många faktiska lediga stolar som finns och korrelationen mellan dessa kan vara rätt iten.Och seat maps är helt irrellevanta. Flyget kan vara helt slutsålt men seat map:en kan fortfarande vara tom i extremfallet.Klicka för att utvidga...



simon_says91 skrev:Varpå jag därför skrev: "Du ska dock aldrig lita på Expertflyer heller för ingen vet ju vad den aktuella faktorn är för upgrade hos OT"Men han bad om dom o därför jag la upp alltKlicka för att utvidga...



Och jag tackar för det, även om det inte har någon korrelation. Betalade 155 Euro, 0/1 - blev 12 härliga timmar i SAS Go...
 
Vi åker fyra personer (varav två barn) till Tokyo nästa vecka. Kostar EUR 409 enkel pp att uppgradera till Business. BLir ju 15000 dit och 15000 hem. Mao lika dyrt som att ha bokat Business från början. Har OT höjt sina priser eller...? Tycker inte det är ett bra pris för uppgradering (som dessutom bara gäller CPH-TYO, inte ARN-CPH)...) från Go till Business.

PH
 
Om dina economybiljetter bara kostar motsvarande €400 mindre än business, så hade jag nog tagit business direkt om jag hade varit i din situation.



Men, för att svara på din fråga, det verkar som att OT har höjt sina priser något, ja. Det är dock omöjligt att säga om det är en trend eller bara baserat på tillgång och efterfrågan.
 
EUR409 är ju enkel väg = EUR 3272 t/r för 2 vuxna och 2 barn.

Tycker det är ganska mycket för vad som erbjuds. En eventuell uppgradering från en normalbra Economy till en ganska medioker Business-produkt.

Och helt riktigt så avstår jag eftersom jag tycker det inte är värt pengarna...

PH
 
perhall skrev:EUR409 är ju enkel väg = EUR 3272 t/r för 2 vuxna och 2 barn.Tycker det är ganska mycket för vad som erbjuds. En eventuell uppgradering från en normalbra Economy till en ganska medioker Business-produkt.PHKlicka för att utvidga...


Personligen anser jag att OT från Go till Plus är den mest prisvärda uppgraderingen nu sedan man får 200% poäng i Plus också. Att betala 200-250 euro mer bara för stol och mat, nja. Då är det nog bättre att göra poänguppgradering till business om det är det man är ute efter.

I jämförelse med att köpa en Z-klass biljett direkt (eller en P-klass för den delen) så blir det ju bara prisvärt om man köper Go-biljetten på billigaste kampanjpriset.
 
Optiontown anger fortfarande 150% för Plus... de borde uppdatera. Känns också som att SAS är i ett märkligt sällskap flygbolag hos Optiontown. Vore intressant att se vad som skiljer SAS affärsmodell från övriga flygbolags, eftersom de andra stora SA-bolagen inte är med.
 
perhall skrev:Optiontown anger fortfarande 150% för Plus... de borde uppdatera. Känns också som att SAS är i ett märkligt sällskap flygbolag hos Optiontown. Vore intressant att se vad som skiljer SAS affärsmodell från övriga flygbolags, eftersom de andra stora SA-bolagen inte är med.Klicka för att utvidga...


Nåja, på en annan sajt finner du flera Star Alliance-bolag. Vilken modell som är bäst kan man säkert diskutera.



Plusgrade | revenue upgrade platform for the airline industry
 
Bokade Stockholm-Washington via CPH i November när SAS slumpade ut biljetter för 2999:-


Bokade ju då GO och tänkte testa OT till Plus, får ett pris på 172 euro per väg.


Men det är ju mellan Köpenhamn & Washington, på Arlanda får jag använda loungen då första flyget är Go?
 
jonten skrev:Bokade Stockholm-Washington via CPH i November när SAS slumpade ut biljetter för 2999:-Bokade ju då GO och tänkte testa OT till Plus, får ett pris på 172 euro per väg.Men det är ju mellan Köpenhamn & Washington, på Arlanda får jag använda loungen då första flyget är Go?Klicka för att utvidga...


Nej, enbart loungen i Köpenhamn får du tillgång till !
 
Back
Top