Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om dina economybiljetter bara kostar motsvarande €400 mindre än business, så hade jag nog tagit business direkt om jag hade varit i din situation.

Men, för att svara på din fråga, det verkar som att OT har höjt sina priser något, ja. Det är dock omöjligt att säga om det är en trend eller bara baserat på tillgång och efterfrågan.

EUR409 är ju enkel väg = EUR 3272 t/r för 2 vuxna och 2 barn.
Tycker det är ganska mycket för vad som erbjuds. En eventuell uppgradering från en normalbra Economy till en ganska medioker Business-produkt.
Och helt riktigt så avstår jag eftersom jag tycker det inte är värt pengarna...
PH

EUR409 är ju enkel väg = EUR 3272 t/r för 2 vuxna och 2 barn.
Tycker det är ganska mycket för vad som erbjuds. En eventuell uppgradering från en normalbra Economy till en ganska medioker Business-produkt.
PH

Personligen anser jag att OT från Go till Plus är den mest prisvärda uppgraderingen nu sedan man får 200% poäng i Plus också. Att betala 200-250 euro mer bara för stol och mat, nja. Då är det nog bättre att göra poänguppgradering till business om det är det man är ute efter.
I jämförelse med att köpa en Z-klass biljett direkt (eller en P-klass för den delen) så blir det ju bara prisvärt om man köper Go-biljetten på billigaste kampanjpriset.

Last edited:
Optiontown anger fortfarande 150% för Plus... de borde uppdatera. Känns också som att SAS är i ett märkligt sällskap flygbolag hos Optiontown. Vore intressant att se vad som skiljer SAS affärsmodell från övriga flygbolags, eftersom de andra stora SA-bolagen inte är med.

Optiontown anger fortfarande 150% för Plus... de borde uppdatera. Känns också som att SAS är i ett märkligt sällskap flygbolag hos Optiontown. Vore intressant att se vad som skiljer SAS affärsmodell från övriga flygbolags, eftersom de andra stora SA-bolagen inte är med.

Nåja, på en annan sajt finner du flera Star Alliance-bolag. Vilken modell som är bäst kan man säkert diskutera.

Plusgrade | revenue upgrade platform for the airline industry

Bokade Stockholm-Washington via CPH i November när SAS slumpade ut biljetter för 2999:-
Bokade ju då GO och tänkte testa OT till Plus, får ett pris på 172 euro per väg.
Men det är ju mellan Köpenhamn & Washington, på Arlanda får jag använda loungen då första flyget är Go?

Bokade Stockholm-Washington via CPH i November när SAS slumpade ut biljetter för 2999:-
Bokade ju då GO och tänkte testa OT till Plus, får ett pris på 172 euro per väg.
Men det är ju mellan Köpenhamn & Washington, på Arlanda får jag använda loungen då första flyget är Go?

Nej, enbart loungen i Köpenhamn får du tillgång till !

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen