Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sökt runt nu ett tag efter prisexempel på uppgradering med OT Köpenhamn - Peking / Beijing samt motsatt riktning.
Hittar inte.

Både pris på uppgradering till Plus och till Business är av intresse. Vad har ni fått betala? Hur långt i förväg har ni sökt uppgradering? Sökte ni både Plus och Business? Hur tidigt fick ni veta om det gick igenom?

Har sökt runt nu ett tag efter prisexempel på uppgradering med OT Köpenhamn - Peking / Beijing samt motsatt riktning.
Hittar inte.

Både pris på uppgradering till Plus och till Business är av intresse. Vad har ni fått betala? Hur långt i förväg har ni sökt uppgradering? Sökte ni både Plus och Business? Hur tidigt fick ni veta om det gick igenom?

Ikke Beijing, men på CPH-PVG-CPH i oktober betalte jeg ca. 150€ ->Plus og yderligere ca. 150€ ->Business. Fik nej begge veje.

Det är dock inte hela sanningen. Tänk dig att något fånigt landslag tänker sig att resa hem ett visst datum men sedan ändras denna plan av någon anledning. Då kan flighten vara nollad tills precis innan avgång då den istället visar massor av lediga platser. Kanske inte normalfallet, men det händer.

Det jag vill illustrera är helt enkelt att dessa siffror ENBART visar hur många stolar SAS just nu vill sälja i varje klass. Detta behöver dock inte ha med "verkligheten" att göra.

Jo det köper jag, men om allt är nollat när de ska göra OT uppgraderingen så är det nog mikroskopisk chans att en OT går igenom, om det sedan öppnas upp 1 dag innan flighten igen så kan det självklart finnas tillgänglighet men då kommer väl inte OT gå igenom för det antar jag. Att det är större chans att en OT går igenom om det finns bokningsbara platser håller nog de flesta med om, men ingen regel utan undantag.

Mitt påstående att det är bättre om det finns lediga säten än om det inte gör det står jag fast vid.

Jo det köper jag, men om allt är nollat när de ska göra OT uppgraderingen så är det nog mikroskopisk chans att en OT går igenom, om det sedan öppnas upp 1 dag innan flighten igen så kan det självklart finnas tillgänglighet men då kommer väl inte OT gå igenom för det antar jag. Att det är större chans att en OT går igenom om det finns bokningsbara platser håller nog de flesta med om, men ingen regel utan undantag.

Mitt påstående att det är bättre om det finns lediga säten än om det inte gör det står jag fast vid.

Nu är vi inne vid teorier här, men en helt nollad flight skulle mycket väl kunna vara översåld i ekonomi och att de kan välja mellan OpUps eller OT - och med tanke på att det senare ger pengar...

Nu svär jag i agehall-kyrkan: Det finns aldrig några garantier, men jag är övertygad om att nollor i economy/Go är positivt för OT-procenten.

Nu är vi inne vid teorier här, men en helt nollad flight skulle mycket väl kunna vara översåld i ekonomi och att de kan välja mellan OpUps eller OT - och med tanke på att det senare ger pengar...

Nu svär jag i agehall-kyrkan: Det finns aldrig några garantier, men jag är övertygad om att nollor i economy/Go är positivt för OT-procenten.

Det skulle kunna vara en möjlighet, men jag skulle gissa att det i detta fall skulle finnas tillgänglighet i bokningsklass C för väldigt dyra pengar och då ge någon i ekonomi en IDB istället.
Spekulationer som sagt men jag håller med om ditt andra påstående. Så var fallet på SFO-CPH i fredags, ekonomi var helt fullbokat och ytterst få platser i Plus och business. Jag fick igenom min Optiontown i alla fall. När jag tittade dagen innan var det typ C4 om man vill boka i business medan economy enbart hade någon enstaka biljett i dyraste bokningsklassen.
Planet var sedan mer eller mindre helt fullt, såg enbart 1 ledigt säte i C och 1 säte ledigt i economy.

Men oj, säg att du är EBG minst! Har typ gjort 30 t/r i 5 år mellan Asien och USA och fick bara en op-up! Har varit *G...suck...:(
Är du fin klädd? hehe.... Jag tänker bli EBG i år...för det inte verkar hjälpa något med *G...

Har ingen status alls hos SK (annat än *G). 1K hos UA.

Är det någon som inte fått sina 200% EB poäng (istället för 100%) på godkänd optiontown från M till C? Har en kollega som bråkar med SAS fantastiska kundtjänst om detta ... svaret har varit att orginalbokning gäller. Ska SAS börja mjölka ut enda anledningen till att använda Optiontown eller är det ett par stjärnor på kundtjänst som inte har koll?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen