Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ursäkta att jag säkert ställer fråga som redan finns, men tråden lång och jag på mobilen. Åker imorgon till Beijing från Köpenhamn. Fick ingen poänguppgradering. Är det försent för mig att försöka med OT?

Tror du måste ansöka om OT före det att checkin öppnar, men testa det värsta som händer är väl att du blir av med €5.

Troligen. Om du har poäng över fråga vid FÖRSTA incheckningen om de kan sätta upp dig på Uppgraderingslistan, vänta INTE tills du är vid Gaten för SK995.

Ursäkta att jag säkert ställer fråga som redan finns, men tråden lång och jag på mobilen. Åker imorgon till Beijing från Köpenhamn. Fick ingen poänguppgradering. Är det försent för mig att försöka med OT?

SK995 ser ganska full ut i Business och Plus, i vart fall på Expertflyer. Lycka till!

Troligen. Om du har poäng över fråga vid FÖRSTA incheckningen om de kan sätta upp dig på Uppgraderingslistan, vänta INTE tills du är vid Gaten för SK995.

Haha, lycka till. Gör man det sätter danskarna upp dig på listan över folk som INTE ska få uppgraderingar. Har hänt mig flera gånger att jag bett ARN skicka meddelande till CPH om att jag vill uppgradera och detta har resulterat i att de omsorgsfullt sett till att jag inte fått någon upgrade.

Har bet ARN sätta upp mig på listan 3 ggr under två år. När jag anlänt till gaten i CPH för SK995 har jag haft ett nytt boardingkort väntande på mig....
Om två veckor skall jag till USA med SK903 från ARN har förbokat uppgradering för poäng på sas.se, får se hur det fungerar...

Den där danske SAS rasisten Prebens kan ju inte hinna med alla Gater i DK eller hur...? :cool:

Last edited:
Då har du nog haft extrem tur. jag är inte den enda som råkat ut för att förfrågan på ARN leder till fail i CPH.

Haha, lycka till. Gör man det sätter danskarna upp dig på listan över folk som INTE ska få uppgraderingar. Har hänt mig flera gånger att jag bett ARN skicka meddelande till CPH om att jag vill uppgradera och detta har resulterat i att de omsorgsfullt sett till att jag inte fått någon upgrade.
Jag brukar göra det vid gaten, och har hittills aldrig fått nej. Vi får se imorgon då, blir kanske en gratis uppgradering ;).

Jag brukar göra det vid gaten, och har hittills aldrig fått nej. Vi får se imorgon då, blir kanske en gratis uppgradering ;).

Hoppas du har lite längre stopover på Kastrup. Gå direkt, utan att passera gå, till gaten. Be snällt om uppgradering. Har du status och tur kan du faktiskt få bli uppgraderad gratis. Det kan bli nån no-show i business som gör att du petas upp. Själv missade jag denna med ytterst liten marginal senast jag åkte till PEK därifrån. De lägger bordingkorten från personer som önskar upgrade i ordning efter status och köplats. Statuslösa eller likvärdig status hamnar i ordning vartefter man frågat.

Nästa biljett jag bokar ska vara med längre tid mellan flighterna för att få bättre plats.

Jag vet att vissa här anser att det är omöjligt men det har hänt förut för mig och jag tänker fortsätta fråga snällt. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen