Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på en biljett LAX-SFO-CPH-ARN i SAS Plus Saver. Vill gärna uppgradera till C på sträckan SFO-CPH för poäng eller Optiontown. Påverkar det mina chanser att det är en "saver" ?

United på sträckan LAX-SFO, resten SAS. Bokar genom sas.se.

Funderar på en biljett LAX-SFO-CPH-ARN i SAS Plus Saver. Vill gärna uppgradera till C på sträckan SFO-CPH för poäng eller Optiontown. Påverkar det mina chanser att det är en "saver" ?

United på sträckan LAX-SFO, resten SAS. Bokar genom sas.se.

Kort svar: ingen vet.

Längre svar: ingen har lyckats påvisa några säkra samband mellan biljettklass (eller för den delen EB-status, inköpsdatum, färg på underkläder...) och sannolikhet för uppgradering. Min chansning är att biljettklass inte påverkar, har fått igenom OT-uppgraderingar trots låg klass (L/T).

Ok lite off topic kanske men påverkar det mina möjligheter till poänguppgradering?

Det kan påverka prioriteringslistan vid poänguppgradering. Om det är många på samma status som står standby, så har jag varit med om att de prioriterat dem på flexibel fare åtminstone..

Det borde såklart hjälpa.

Jag och sambo har för övrigt fått op-up till C (när jag var EBB) efter att uppgradering till Plus gått igenom. Det har även hänt andra. Om man främst är ute efter poängen så kan man ju bara köpa OT till Plus (nu när det ger lika mycket som C) och hoppas på op-up.

....... fått op-up till C (när jag var EBB) efter att uppgradering till Plus gått igenom.
Ikke helt forstået: Hvis du får en gratis op-up er din OT upgrade jo spildt da du allerede er upgraded? Det eneste yderligere du får fra OT upgraden er de flere point. Ærgerligt at betale til OT hvis man er så heldig at få en op-up...Eller taler du om Economy Plus og Business seperat?

Plus och Business är ju inte samma sak på long haul och man får ju nuförtiden lika många poäng i bägge klasser. Man kan ju dessutom bara använda Optiontown på SAS long haul. Alltså: OT till Plus och därefter op-up från Plus till Business vid gate.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen