Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick i veckan igenom OT till business på SK903 idag 1 mars. Speciellt trevligt då det i ett mail jag fick från SAS igår stod att pre-flight champagne återinförs från idag. :)

Hej!

Har försökt och hitta info, men att scrolla igenom 123 sidor tar sin tid:(

Du har nog svaret på alla dina frågor på de första 10 sidorna. Allt därefter är mer eller mindre upprepningar av folk som inte orkar ens läsa de första inläggen.

Generellt tycker jag att ngt som verkar för bra oftast är det - stämmer det att om jag gör en uppgradeförfrågan via OP så betalar jag endast om den går igenom, om inte återbetalas pengarna så den enda förlusten blir räntan för utlagda pengar?

Ja, varför skulle det vara för bra för att vara sant? De tar ju en avgift på €5 som inte återbetalas. Så mycket kan det inte kosta att driva en site som OT i Indien...

Har en bokning ARN-EWR t/r ut 8 okt hem 12 okt i SAS GO tillsammans med min fru. Om vi skulle bli upgraded vi OP i Business alt. Plus kan vi då kallt räkna med att bli seatade bredvid varandra?

Finns det ngn risk att OP (om den ej går igenom) strular till ursprungsbokningen - med tanke på att det bara är en weekend vill vi inte riskera att bli ombokade.

Vad jag förstått gäller oftast att planen är fullbelagda för utdelning gällande OP. Jag förstår att det är svårt att spekulera, men vad säger ni spontant om chanserna till uppgrade en onsdag i början på oktober??

Ok, då tar vi det här igen. Det finns inga sådana belägg om man tittar på ett stort antal OT-uppgraderingar. Givetvis är chansen lägre om det är fullt i business, men det är ju lite av ett specialfall. Och det är helt omöjligt att förutsäga chansen, oavsett om det är imorgon eller om 10 år du ska flyga - det verkar finnas för många manuella parametrar som gör att det är mer eller mindre slumpmässigt.

Frågar du sånt här så blir @agehall arg och det brukar inte vara så roligt.

Too late.. ;)

Det blev inte uppgradering till Business utan till Plus på SK946 4 mars. Det blir iallafall hyfsat bra med poäng och så behöver jag inte betala för GT och det röda till maten :)

Det blev inte uppgradering till Business utan till Plus på SK946 4 mars. Det blir iallafall hyfsat bra med poäng och så behöver jag inte betala för GT och det röda till maten :)

Med tanke på att man nu får samma antal poäng i Plus och Business (200%) så tycker jag att OT-uppgraderingar till Plus är grymt privärda. Till Business, inte riktigt lika så.

Jag har glömt att berätta att jag blev uppgraderad till Plus på SK944 24 februari. Med andra ord blev jag uppgraderad på både resan till Chicago och hem. Min statistik är numera 2 av 4 försök.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen