OliT
Medlem
Har du kollat bokningen på SAS hemsida?
Japp, inga förändringar. Nu kom beskedet från Optiontown: Ingen uppgradering.
Har du kollat bokningen på SAS hemsida?
Jag trodde att Optiontown skulle ta bort möjligheten att köpa uppgradering när alla platser var slut. Det kan ju iofs vara så att det har överbokats i Go/Plus och man inte vågar sälja mer Business p.g.a. det, men gärna vill få betalt för att flytta upp pax.
Hur rimmar det med OT som gått igenom mer än 48 timmar före avgång? Inte vanligt men det har hänt.
Min gissning är att det är kundtjänst som "bekräftat" och då vet vi ju alla hur bra den informationen är. De kan säkert bekräfta att SAS flyger till månen och serverar 7 sorters champagne ombord i deras förstaklass också...![]()
Apropå tillgångar och så, så "råkade" jag kolla på ExpertFlyer precis innan jag fick avslag på min uppgradering till ORD på tisdag. Då var tillgången C9D9Z9 och Y9S9B9. När jag gick in och kollade direkt efter att jag fått mitt nej, så var det C9D9Z0 och Y9S9B0.
Det betyder säkert inte att OptionTown-uppgraderingarna bokas ur Z och B, men det kan säkert vara så att de nollas samtidigt. Med andra ord att om det är 0 tillgänglighet i Z respektive B så är chansen för en uppgradering betydligt sämre.
Däremot borde väl det kunna vara hyfsad chans till en poäng-standby-uppgradering I och med att CDYS alla fortfarande har 9, och kabinen ser tom ut på seatmap. Både Plus och Business verkar ha rätt mycket lediga platser, och en hel del som är "blocked" men inte "upptagna" enligt EF.
Nåväl, får väl se i morgon. Tyvärr är jag nu uppe i 3ggr i rad med misslyckad optiontown, efter att ha haft 100% på den i flera år...
<slut på dagens vilda spekulationer>
Flög också ARN-ORD i tisdags, kabinfaktorn var som sagt otroligt låg i C, Y+ och Y. Lade in OT som inte gick igenom, varken till Y+ eller C. Var dock inga problem att uppgradera med poäng så fick ändå göra vänstersvängen till 6H. Blir ett nytt försök nästa Onsdag, hoppas på bättre tur då![]()