Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter 7 st försök på Optiontown när jag rest själv till Kina hade jag inga större förhoppningar om en uppgrade med familjen till BKK.
Döm om min förvåning när jag får bekräftelsemailet i inboxen. Enda problemet är väl möjligen att det ger mersmak att åka mer bekvämt än i economy för övriga familjen. De extra poängen kommer också vara de som tippar över till EBD innan kvalificeringsperioden går ut. :)

Hur stor familj och vilket datum åker ni? Även jag ansökt om upgrade för familjen till BKK, får vänta till nästa vecka

1/2 igenom.
Fick bekräftelse via mail från SAS att jag är uppgraderad på söndag.

Tackar vi för. Nu är det inte vikten som styr shoppingen längre...

Nu fick ju jag en uppgradering på en julkalender deal, trippla poäng till New York...
Betyder det trippla poäng på nya klassen, economy plus istället för go?

Finns det någon post i denna megatråd som bra sammanfattar vad Optiontown är?
Gör väl en 3-6 längre flygningar per år och en del verkar ju har tur med detta, men vad går det ut på?

Med risk att frågorna ställts 1000 gånger redan :)
* Man "gamblar" alltså om 5 Euro?!
* Funkar detta bara på SAS-flighter?
* Om nej, måste man vara medlem i det flygbolags bonusprogram som man flyger/"gamblar" med?
* Den rörliga kostnaden som tillkommer om man blir uppgraderad, vad rör det sig om för pengar. Förstår att det skiljer från gång till gång och från sträcka till sträcka, men rör det sig om en par hundralappar på en Asienflygning eller en par tusenlappar?

Med risk att frågorna ställts 1000 gånger redan :)
* Man "gamblar" alltså om 5 Euro?!
* Funkar detta bara på SAS-flighter?
* Om nej, måste man vara medlem i det flygbolags bonusprogram som man flyger/"gamblar" med?
* Den rörliga kostnaden som tillkommer om man blir uppgraderad, vad rör det sig om för pengar. Förstår att det skiljer från gång till gång och från sträcka till sträcka, men rör det sig om en par hundralappar på en Asienflygning eller en par tusenlappar?

Ja
Ja, fast det finns fler bolag som erbjuder OT. Se Optiontown.com
Vet inte hur priset avgörs, men efter man betalat in OT-utgiften(tex 160 €) så tillkommer inga avgifter.

Nu fick ju jag en uppgradering på en julkalender deal, trippla poäng till New York...
Betyder det trippla poäng på nya klassen, economy plus istället för go?

Det fick jag med nu dvs eco -> plus (160€ cph-iad).
Har dina julpoäng trillat in ännu?

Milerun / Diamondrun ser bra ut nu så ska bara upgrade hem gå igenom.
ca 50 timmar innan avresa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen