Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer med en nybörjarfråga som kanske har ett uppenbart svar, men tänker ändå fråga (har letat men inte hittat svar här). Optiontown gäller väl bara SAS-metall? Om jag har en SAS-biljett men flyger på AC-metall (ex. CPH-YYZ) går det väl inte att uppgradera, eller?

Kommer med en nybörjarfråga som kanske har ett uppenbart svar, men tänker ändå fråga (har letat men inte hittat svar här). Optiontown gäller väl bara SAS-metall? Om jag har en SAS-biljett men flyger på AC-metall (ex. CPH-YYZ) går det väl inte att uppgradera, eller?

Ja, bara SAS, ej codeshare.

Bolag som jobbar med Optiontown:

SAS
Air Baltic
Wideröe
Estonian Air
Aero Mexico
Air Insel
Vietnam Airlines
Cyprus Airways
Firefly
Air Asia
Spice Jet
Corsair
Bangladesh Airlines
Ukraine International Airlines
Air Europa
Adria Airways

Last edited:
Tack för svaret, då var det som jag tänkte. Hur ser det ut i det omvända fallet? Till exempel United-biljett men SAS-metall utesluter väl också OT?

Samma sak där - det funkar inte.

Och undvik codeshare som pesten ifall du inte vet vad du gör, annars kommer du att råka ut för tråkigheter förr eller senare.

Samma sak där - det funkar inte.

Och undvik codeshare som pesten ifall du inte vet vad du gör, annars kommer du att råka ut för tråkigheter förr eller senare.

Precis, att undvika codeshare är viktigt. Jag vill bara veta förutsättningarna jag behöver hålla koll på när jag sitter och skruvar på ITA. Tack för svar!

Fick igenom OT från Go till Plus mellan SFO-CPH till helgen. Ska bli skönt att kunna sträcka på benen. 2/3 för mig på OT. :) 14F blev det

OT för två från Go till C ARN-EWR i helgen bekräftad.

Till alla er därute som försöker knäcka Optiontown-koden (trots varningar från agehall) så är det välbokat i Go och något mer luft i Plus och Business. Däremot fanns det inga biljetter kvar i Z-klass, vilket någon påstod var ett krav för att uppgraderingar via OT skulle gå igenom.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen