Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!

Har försökt och hitta info, men att scrolla igenom 123 sidor tar sin tid:(

Är helt grön gällande optiontown och har ngr frågor jag hoppas kunna få hjälp med:

Generellt tycker jag att ngt som verkar för bra oftast är det - stämmer det att om jag gör en uppgradeförfrågan via OP så betalar jag endast om den går igenom, om inte återbetalas pengarna så den enda förlusten blir räntan för utlagda pengar?

Har en bokning ARN-EWR t/r ut 8 okt hem 12 okt i SAS GO tillsammans med min fru. Om vi skulle bli upgraded vi OP i Business alt. Plus kan vi då kallt räkna med att bli seatade bredvid varandra?

Finns det ngn risk att OP (om den ej går igenom) strular till ursprungsbokningen - med tanke på att det bara är en weekend vill vi inte riskera att bli ombokade.

Vad jag förstått gäller oftast att planen är fullbelagda för utdelning gällande OP. Jag förstår att det är svårt att spekulera, men vad säger ni spontant om chanserna till uppgrade en onsdag i början på oktober??

Vill också passa på att berömma alla aktiva på detta forum - ni gör ett hästjobb!

Tacksam för svar

/Jonas

Generellt tycker jag att ngt som verkar för bra oftast är det - stämmer det att om jag gör en uppgradeförfrågan via OP så betalar jag endast om den går igenom, om inte återbetalas pengarna så den enda förlusten blir räntan för utlagda pengar?

Ja. Det enda du inte får tillbaka är service-avgiften, som väl är på 5€.

Har en bokning ARN-EWR t/r ut 8 okt hem 12 okt i SAS GO tillsammans med min fru. Om vi skulle bli upgraded vi OP i Business alt. Plus kan vi då kallt räkna med att bli seatade bredvid varandra?

Nej. Sist jag och sambo blev uppgraderade så fanns det endast varsin plats på rad 1 och 2 i mitten lediga, men de som satt bredvid oss reste solo så kabinpersonalen frågade om den ene kunde byta plats, vilket gick bra. Övriga sex gånger vi fått OT-uppgradering så har det dock alltid funnits tillräckligt med plats så att vi fått platser bredvid varann från start.

Finns det ngn risk att OP (om den ej går igenom) strular till ursprungsbokningen - med tanke på att det bara är en weekend vill vi inte riskera att bli ombokade.

Aldrig hört någon rapportera om ett sådant problem.

Vad jag förstått gäller oftast att planen är fullbelagda för utdelning gällande OP. Jag förstår att det är svårt att spekulera, men vad säger ni spontant om chanserna till uppgrade en onsdag i början på oktober??

Frågar du sånt här så blir agehall arg och det brukar inte vara så roligt.

Vad jag förstått gäller oftast att planen är fullbelagda för utdelning gällande OP. Jag förstår att det är svårt att spekulera, men vad säger ni spontant om chanserna till upgrade en onsdag i början på oktober??
Jag tror tyvärr att du har större chans att gissa hur myntet faller när du singlar slant.
För det är inte alltid beläggning som styr. Vilket du ser om du läser igenom denna lite nätta tråd.
Men indikationer finns om att ju tidigare du lägger in om upgrade desto bättre.

Tack för svaren!

En till fråga -

Oavsett beläggning, dvs att uppgrade möjlighet finns kan jag då "ångra" mig och då få pengarna tillbaka?

Mkt frågor... :)

Lite otydlig, ledsen för det.

Säg att jag signat upp mig och betalat via OP och möjligheten att uppgrade finns kan jag då välja att avstå att uppgrade och i då fall få tillbaka pengarna från OP.

Lite otydlig, ledsen för det.

Säg att jag signat upp mig och betalat via OP och möjligheten att upgrade finns kan jag då välja att avstå att uppgrade och i då fall få tillbaka pengarna från OP.
Då svarade jag rätt. Nej, OT eller OptionTown ger ingen ångervecka eller möjlighet att hoppa av, du betalar och får bara 1) pengarna (- avgiften) tillbaka om du inte blir uppgraderad.

Ledsen men denna information finns här i tråden även om vad som händer vid ev. ombokning osv.
Vänligt tips är att söka lite här & skumma igenom tråden och följ upp med frågor om du inte hittar det här.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen