Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man skulle ju tycka det men inte enligt "damen" på SAS. Ska spela agent roulette nu och se om jag får annat svar.

Jag skickade in formuläret, boardingkort samt e ticket. Dock inte optiontown då det endast står pending approval men man kanske skulle testa det. Enligt "damen" på SAS så kunde dom ju inte se någonstans att jag blivit uppgraderad vilket man kan tycka är märkligt när man har det printat på boardingkortet. Det skrivs ju ut från deras system.
Har du skickat dem en kopia på boardingkorten? Det borde lösa saken tycker jag.

Maria, exakt vad står det om klass på boardingkortet? Det brukar kunna stå typ "Cz" eller "Mq". Den första bokstaven är kabinklass (C, Y eller M) och den andra är faktisk bokningsklass.

Får ni en upgrade efter "pending approval"-cirkusen, så kan man nästan ge sig den på att krediteringen blir fel. Det gäller att hålla i boardingkorten och all dokumentation, men retroregistreringen brukar kunna korrigera det (öven om det tar några månader).
SAS har en soppa av olika legacy-system och det är tydligen inte alltid informationen i dom hänger ihop, särskilt när uppgraderingen görs såpass sent.

Tack för infon. Surt bara att sambon går miste om Silver fördelar på hans december resa om det nu kan ta månader. Speciellt när han har lounge access i december. Sen får man hoppas att dom ger honom Silverstatus i efterhand. Med hans två resor i december kommer han fattas 1000 poäng för Silver om inte uppgraderingens poäng skulle bli krediterade.

Får ni en upgrade efter "pending approval"-cirkusen, så kan man nästan ge sig den på att krediteringen blir fel. Det gäller att hålla i boardingkorten och all dokumentation, men retroregistreringen brukar kunna korrigera det (öven om det tar några månader).
SAS har en soppa av olika legacy-system och det är tydligen inte alltid informationen i dom hänger ihop, särskilt när uppgraderingen görs såpass sent.

Det ska jag göra. Kanske till och med är läge att be om kompensation pga dom missade Silver förmånerna på söndag samt att jag blev tvungen att betala för överflytt av poäng till hans konto då han saknades 3000 poäng för en bonusresa vi skulle boka. Dessa poängen hade han ju haft om det fungerat. Är dock stört omöjligt att komma fram till SAS. Linjen bröts efter ca 20 min vänt och nu svarar dom inte. Avaktar och ser. Tack för all hjälp iaf, suberb som vanligt :)

Står det "Yy" så borde allt lösa sig efter lite bråk med SAS. Stå på dig!

Har försökt kika runt men inte lyckats hitta svaret, hur gör jag för att hitta information hur bokningsläget ser ut på flighten på enklast sätt. Är det endast flightstats som gäller? Hittar nämligen inte ARN - EWR där utan endast OSL - EWR och CPH - EWR.

Köp Expertflyer.

Men vad ska du med bokningsläget till? Det finns inga bevis för att det verkligen påverkar chansen att få igenom en OT...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen