Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför klickade du inte i extra när du ändå var i farten?

Min är 5/5. ARN-ORD en gång och ARN-EWR x 2 och EWR-ARN x 2. Från economy till bara extra eller till extra och business (då har C alltid gått igenom). Har alltid varit ute i god tid, minst 3 månader innan avresa i samband med att jag gjort bokningen.

Borde så klart ha gjort det, men det gick lite snabbt i svängarna och jag var väl tvärsäker att uppgradering till C skulle gått.

Någon som känner igen sig i meddelandet "The Last Name entered does not match with your booking", trots att det bevisligen är korrekt (fungerar på både checkmytrip och lufthansa.com t.ex.) när jag försöker ta upp en bokning på optiontown?

Har inga konstiga tecken i namnet, inga dubbelnamn, inget sådant. Har bokat en ARN-ORD-YUL i Feb (i eco), men det brukar ju gå att uppgradera bara SAS-segmentet i dem även om de förstås inte kan göra något åt AC från ORD till YUL.

Någon som känner igen sig i meddelandet "The Last Name entered does not match with your booking", trots att det bevisligen är korrekt (fungerar på både checkmytrip och lufthansa.com t.ex.) när jag försöker ta upp en bokning på optiontown?

Jag fick det felmeddelandet när jag hjälpt en släkting med OT häromveckan. Matade in rätt namn och referens gång efter gång utan framgång. Det löste sig när jag bytte språkval på Optiontown,com - fråga mig inte varför men sedan funkade det.

Jag fick det felmeddelandet när jag hjälpt en släkting med OT häromveckan. Matade in rätt namn och referens gång efter gång utan framgång. Det löste sig när jag bytte språkval på Optiontown,com - fråga mig inte varför men sedan funkade det.

Vad bytte du från - och till?

Vill minnas att det från svenska till danska eller tvärtom. Testade också med annan dator och webbläsare men har för mig att det var språktricket som avgjorde. Hittar du resan på sas.se?

Språket gick inte att ändra till se/dk, däremot location. Har nu provat Sweden, Denmark och USA, med samma resultat. Provade även France/Francais (där gick det att byta språket), men det gav samma fel (men på franska). Har även provat 3 olika webbläsare - inklusive varianter där alla former av adblock och liknande är borttaget :)

Däremot efter att ha bytt fram och tillbaks ett par gånger har nu felmeddelandet ändrat sig till "No booking found for your inputs."... Men börjar jag om från början, så är felet med lastname tillbaka.

Och ja, funkar utmärkt på sas.se, lufthansa.com, lot.com och checkmytrip.com.

Tipsen från t.ex. flyertalk säger ju att så fort man ger optiontowns kundtjänst de faktiska detaljerna och ber dem kolla upp det, så går priset upp. Men det är väl tyvärr där det kommer sluta :( Om nu de kan hitta den på något annat sätt.

Språket gick inte att ändra till se/dk, däremot location. Har nu provat Sweden, Denmark och USA, med samma resultat. Provade även France/Francais (där gick det att byta språket), men det gav samma fel (men på franska). Har även provat 3 olika webbläsare - inklusive varianter där alla former av adblock och liknande är borttaget :)

Däremot efter att ha bytt fram och tillbaks ett par gånger har nu felmeddelandet ändrat sig till "No booking found for your inputs."... Men börjar jag om från början, så är felet med lastname tillbaka.

Och ja, funkar utmärkt på sas.se, lufthansa.com, lot.com och checkmytrip.com.

Tipsen från t.ex. flyertalk säger ju att så fort man ger optiontowns kundtjänst de faktiska detaljerna och ber dem kolla upp det, så går priset upp. Men det är väl tyvärr där det kommer sluta :( Om nu de kan hitta den på något annat sätt.

Hur gick det för dig? Jag har samma problem (vet inte om det har att göra med att resan bokades via Expedia) och har pratat med OT men bara fått svaret att de ska kolla vidare på ärendet och återkomma.

Hur gick det för dig? Jag har samma problem (vet inte om det har att göra med att resan bokades via Expedia) och har pratat med OT men bara fått svaret att de ska kolla vidare på ärendet och återkomma.

Jag fick tipset från OT-supporten att prova igen om ett par dagar (eftersom jag medvetet inte ville ge honom reservationsnumret, ännu), så jag tänkte göra nytt försök i morgon. Funkar det inte då så får det bli att fylla i formuläret och se om de hittar något. Men får du svar på dem med någon förklaring på varför det inte fungerade för dig så får du gärna säga till - inte osannolikt att det är samma ju..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen