Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Jag gjord ett nytt försök igår, no luck. Däremot idag på morgonen så fungerade det direkt, och hela vägen genom signup och bekräftelse.

Så nu är det bara att vänta på att faktiskt bli uppgraderad, men det dröjer ju till februari...
 

Fleury

Medlem
Uppskickad från E till Z på CPH-SFO imorgon.....tack OT.
Det var totalt fullbokat i ekonomi och glest i de övriga tidigare i veckan.
Får vi se om det funkar hem också

2/3 på OT

God Jul!
 

jth

Medlem
Så, då har jag också hamnat i "subject to availabilit-cirkusen". Fick en upgrade cph-iad till Plus i övermorgon den 26. Det finns en del platser kvar från W-klass och uppåt. Det är ju lite drygt iom att man måste gå till disken och fråga i cph och vi har knappt en timme mellan flygen. Jag antar att de inte kan uppgradera en redan på ARN?
Dessutom har jag ansökt om en poänguppgradering också till C så det blir väl en enda röra av alltihop.
Det är för övrigt lite kul at OT fortfarande kallar plus för "economy extra".
 
Så, då har jag också hamnat i "subject to availabilit-cirkusen". Fick en upgrade cph-iad till Plus i övermorgon den 26. Det finns en del platser kvar från W-klass och uppåt. Det är ju lite drygt iom att man måste gå till disken och fråga i cph och vi har knappt en timme mellan flygen. Jag antar att de inte kan uppgradera en redan på ARN?
Dessutom har jag ansökt om en poänguppgradering också till C så det blir väl en enda röra av alltihop.
Det är för övrigt lite kul at OT fortfarande kallar plus för "economy extra".

Lycka till!

Jag har fortfarande fel poäng för en sån (gått 4 av 5 veckor nu ;)) och har inte fått refund från Optiontown för diffen C->Y heller. Borde ju ha fått hela tillbaka då SAS bara ser att jag åkt Go :D
 

jth

Medlem
Lycka till!

Jag har fortfarande fel poäng för en sån (gått 4 av 5 veckor nu ;)) och har inte fått refund från Optiontown för diffen C->Y heller. Borde ju ha fått hela tillbaka då SAS bara ser att jag åkt Go :D

Och nu gick poänguppgraderingen igenom, enligt appen är vi bokade i Sas plus, men det står I-klass på den nya boknngen och de har dragit 40000 poäng per person - det här kommer bli kul att reda ut :)
Dessutom blev det just en eq change till 333 så nu är väl seatingen en röra också.
Edit: jag såg att det verkar vara ett känt problem med appen, vi har iaf platser på rad 2.
 
Last edited:

Lallarn

Medlem
Fick UTo från OT på Köpenhamn-Bangkok 27 dec 2013. Signade upp 5 november så inte speciellt tidigt innan. Fick upgrade i SAS-appen (under mina bokningar och aktuell flight/bokningsklass) ca 12h innan mailet. Förtjänade mig en fönsterplats i främre kabinen istället för gång i lilla!
 

Agö

Medlem
Fick UTo från OT på Köpenhamn-Bangkok 27 dec 2013. Signade upp 5 november så inte speciellt tidigt innan. Fick upgrade i SAS-appen (under mina bokningar och aktuell flight/bokningsklass) ca 12h innan mailet. Förtjänade mig en fönsterplats i främre kabinen istället för gång i lilla!

Ses på 1409!
 

edlundo

Medlem
Uppraderad till SAS plus från Go saver med OT Köpenhamn-Bangkok den 1/1. Loggade in på SAS sidan med request om upgrade till SAS business så nu är det bara att vänta igen. Går den igenom så har jag fått businessbiljetten för 7200:- plus 1200:- för OT och endast 25000 EB poäng. Håll tummarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen