Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brukar det blir problem om man använder optiontown och är två som vill sitta ihop? Med tanke på att man då inte kan välja platserna förens kort tid inpå? Har ju redan lagt in för plus till EWR men funderar på att lägga in för business med, dock sitter jag ju hellre i Go bredvid frun än i business med henne på på raden bakom.

Brukar det blir problem om man använder optiontown och är två som vill sitta ihop? Med tanke på att man då inte kan välja platserna förens kort tid inpå? Har ju redan lagt in för plus till EWR men funderar på att lägga in för business med, dock sitter jag ju hellre i Go bredvid frun än i business med henne på på raden bakom.

Det löser sig, är min erfarenhet. En gång blev jag och hustrun uppgraderade via OT i sista stund från EWR och fick först spridda platser men loungevärdinnan löste det genom att snällt fråga någon av alla ensamresande affärsherrar så var saken löst.

Det löser sig, är min erfarenhet. En gång blev jag och hustrun uppgraderade via OT i sista stund från EWR och fick först spridda platser men loungevärdinnan löste det genom att snällt fråga någon av alla ensamresande affärsherrar så var saken löst.

Låter super. Då kanske det blir till att lägga till business också. Det känns ju som business är lättast att få folk att byta i, där är ju kabinen 2-2-2 så alla tomma ensamma stolar bör ju ha en ensamresenär bredvid sig.

Om inte innan så SAS brukar fixa det onboard så att ni får sitta bredvid varandra.

Det var en ovanligt fruvänlig attityd för att vara på ett nätforum. Håller helt med dig. Men för många verkar klassen viktigast. En av de (ganska många) gånger som SJ fuckat upp och ställt in tåg meddelade de mig att det inte finns platser förrän fyra timmar senare. Men i 2 kl då? frågade jag. Ja, då fanns det ju en timma senare. Det tog jag så klart. Men inget de frågade om självmant:(
Per

Läst här ett tag, men en första post måste komma någon gång. Några sidor att skumma igenom på denna tråd.

Nu till frågan, uppgraderad till Y CPH-SFO på fredag 29/11 (145 Euro), åker från ARN, kan man använda business checkin på ARN för denna trip då anslutningsflyget är Go?

Vet inte men helt ofarligt att testa. Jag kom till ARN härmodagen med familjen och gick till Bus check-in och det var först i slutet av incheckningen som hon fick veta att jag är EBG - jag utgick från att det stod i bokningen (bonusresa long-haul bokat för mina poäng) men tydligen inte. Frågan aktualiserades då hon ville ha betalt för påse till barnvagnen och då sa jag att det väl är gratis för EBG, jaså, är du EBG sa hon då. Så är en del av resan i Bus kan jag inte tänka mig att de kör iväg dig.
Per

Det var en ovanligt fruvänlig attityd för att vara på ett nätforum. Håller helt med dig. Men för många verkar klassen viktigast. En av de (ganska många) gånger som SJ fuckat upp och ställt in tåg meddelade de mig att det inte finns platser förrän fyra timmar senare. Men i 2 kl då? frågade jag. Ja, då fanns det ju en timma senare. Det tog jag så klart. Men inget de frågade om självmant:(
Per

Kanske är ovanligt vad vet jag, men för mig är den viktigaste delen av resandet med frun att det är just resande med henne. Jag tycker i var fall man mår toppen även med bena klämda i Go om kvinnan man älskar använder sover på ens arm/axel. Lyx och flärd är för mig inte värt ett dugg om jag inte har någon att dela det med.

perhall Håller med i tanken men skulle nog välja C framför Y i ditt fall och göra allt jag kan för att få löst det vid boarding. Kan inte se att inte crew ch medresenärer byter runt lite för att de kärleksfulla makarna skall få sitta vid varandra. ;)
JoSun Tror nog att du lugnt kan gå fram till Business Check-in, brukar ju vara andra stollar helt utan status och på Go biljett som försöker och lyckas. Då både du klara det utan problem.

Behöver hjälp:
Har bokat ARN - BKK den 1:a Jan 2014 och hem 7:e Feb i SAS Go.
Vill uppgradera till Business och undrar vilket som är bäst/störst chans.
1: OT till SAS plus och sedan uppgradera till Business med poäng? (dubbla poäng på resan)
2: Uppgradera med poäng hela vägen?
Har ca 105.000 poäng att bränna och är EBG.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen