Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åker till ORD med SK945 på tisdag. Slängde in en OT-begäran från Eco till Plus när jag bokade och sedan dess har det varit tyst. Nu går det dock att välja plats i Plus-kabinen, så det ser ut som att mitt första OT-försök blir lyckat. Yay! På hemvägen har jag begärt Plus till Business, får se om det lyckas.

De två senaste tillfällena har uppgraderingen visats i appen eller på sajten flera timmar innan mejl har kommit med bekräftelse. De som frenetiskt vill kolla om uppgraderingen gått igenom gör alltså klokt att skaffa appen.

7/9 hittills för herr och fru Taxvalp, för övrigt!

De två senaste tillfällena har uppgraderingen visats i appen eller på sajten flera timmar innan mejl har kommit med bekräftelse. De som frenetiskt vill kolla om uppgraderingen gått igenom gör alltså klokt att skaffa appen.

7/9 hittills för herr och fru Taxvalp, för övrigt!

Det lustiga är att bokningsklassen på hemsidan inte ändrats än. I appen stod det Plus, och det går att välja Plus-plats. Jag antar att det ändras så småningom...

Kan meddela att det var på håret att jag blev uppgraderad ändå på sk995.
Hade jag inte spenderat tid i butiker utan traskat direkt till gate hade jag fått sitta framför båda skynkena.
Tre av de fyra som frågat blev uppgraderade vid gate.

OT
Dock blev jag ofrivilligt "uppgraderad" till business toalett före frukosten.
Vaknade rejält kallsvettig och illamående. Alert crew sög tag i en business pax precis när han skulle in eftersom hon sett mig tvärvända vid kön till economy's dito.
Suverän crew som höll uppsikt att jag inte svimmat av och upplyste hela tiden om att jag måste larma på dem om jag kände att jag behövde hjälp.
De erbjöd mig hjälp vid gate och ledsagning, de frågade om någon kom och hämtade mig eller om jag behövde någon som kunde hjälpa mig till dit jag skulle.
Förutom mitt äventyr hade de en pax som mådde ännu sämre. Crew sökte Dr/Ssk över PA mitt i natten. En läkare satt vid dennes sida resten av flighten.
Hoppas verkligen att kvinnan återhämtat sig nu.

Det lustiga är att bokningsklassen på hemsidan inte ändrats än. I appen stod det Plus, och det går att välja Plus-plats. Jag antar att det ändras så småningom...

Sajten verkar inte hänga med vad gäller klass. Loggar du in på exempelvis lufthansa.se. med bokningsreferens så står den nya klassen. I mitt fall stär det Go Saver på sas.se och Z på lufthansa.se.

Hej. Har använt OT från Go Saver till Plus och Business på onsdag SK935 SFO och har fortfarande pending på OT sida. Har inte haft någon tur hittils 0/4. Alla dessa gånger har min ursprungsbiljett varit i en helt låst biljett (typ T klass) kan detta ha någon betydelse hos OT? Känner flera som lyckats men då har dom alltid haft högre ursprungsklass i eko som åtminstonde har varit ombokningsbar. Enligt SAS ska detta inte ha någon betydelse men nu börjar jag undra. Någon som har lyckats från T class eller annan helt låst biljett att få uppgradering? Finns det någon vänlig själ som vill SIA om onsdagens tillgänglighet? Har försökt hitta en tråd för endast förfrågningar men ej lyckats (länk mottages gärna om det finns). I min fantasivärld borde det ju resa fler i EKO nu innan Höstlov och att det ska hjälpa på det. Ska hem mån 4 nov vilket är en populär avgång.

Bokningsklass på ursprungsbiljett har ingen tydlig inverkan. Jag har dock en känsla av att SFO är en svår destination. Om jag ska utläsa någon trend skulle jag säga att ORD är den destination där man oftast lyckas.

Tack för snabbt svar. Sitter lite i valet och kvalet om jag ska uppgradera mannen och dottern (separat PNR) med poäng till Plus genom SAS request som måste göras 48 timmar innan. Någon som vet eller vill sia om dom prioriterar dessa request framför OT som genererar pengar? Vill ju inte minska mina chanser att bli uppgraderard då jag framförallt gör OT för 200% poäng till Aegan och är därmed mycket nära ett guld. Hade inte varit för detta hade även jag uppgraderat med poäng. Enligt SAS härmom veckan skulle det finnas gott om både Y och C platser kvar på denna kärra.

Gör en standby uppgradering på flygplatsen istället. Det är väl både billigare och mindre strulfaktor ihop med OT.

Priset tror jag är detsamma (tror jag läst att dom har höjt eco-plus till 15000 på standby men man kanske har tur och vår en ovetande) men det är ju helt klart säkrare så så får det nog bli. Håller tummarna att det finns platser kvar på onsdag. Lönar det sig att vara tidigt på flygplatsen för att lyckas bättre med standbyuppgradering? Har aldrig sökt från outbound flyget bara på inbound från USA och alltid lyckats där.

kan tilläggas att jag endast är EBB så jag har ju ingen förtur när det kommer till standby uppgradering (eller något annat för den delen ;))

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen