Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick igenom tisdagens flyg ARN-EWR! Från Go till Z! Det står dock "RESTRICTIONS APPLY * UPG OPTIONTOWN". Vad innebär det?
Min erfaring er, at hvis man ændrer sin oprindelige billet (f.eks kommer for sent fra en transfer) får man IKKE sine OT-penge tilbage! Opgraderingen følger ikke med en rebooking - uanset hvad grunden er....

Är inte ett bättre alternativ att försöka sig på att uppgradera flygningen med kollegans konto:
Uppgradering till högre klass och komfort - SAS

Så behöver man bara föra tillbaka poängen om uppgraderingen går igenom...

Tja, då kostar det ju €225 istället när man skall betala tillbaks.
Eller missuppfattade jag något?

Personligen hade jag aldrig nånsin betalt €225 för att överföra 15000 poäng.. helt galen prissättning!

Men det kanske är något för "My SAS Idea".
Att man kan låna poäng av SAS "gratis" om man betalar tillbaks inom 30 dagar, men kostar multum om man inte mäktar med att betala tillbaks i tid.
Typ som ett SMS-lån. :)

Last edited:
Jag har inte fått kläm på om/hur jag kan se beläggningen på kommande flight.

Kanske ngn här kan hjälpa mig?
Har önskat uppgradering till economy flex från CPH på fredag med sk995-kärran till PEK .
Har inte hört något än hur det går...

flightstats.com => Flight availability

C/0 D/0 Z/0 R/0

J/0 Y/0 S/0 B/0 P/0 A/0 E/0 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

Inga platser finns till salu just nu för SK995 den 18/10.

Jobbigt att "gilla" nåt som ser så mörkt ut för mig...
Men jag gillar att jag fick svar så snabbt!
Tack!

Det kan ju vara att det finns platser i C i beredskap för viktiga kunder som då släpps sent till uppgradering alternativt att någon bokar om nära inpå och frigör en stol.

Air China har 4z på samma flight...
Hur gör optiontown? Kan de ge mig uppgradering på såna platser?
(Minns inte vad Z står för... Business?) Flex finns inte som alternativ om det inte är en variant av "coach"?

Business ser mörkt ut på den flighten, alla säten är upptagna utom 1 AH samt 7AH (dock ej blockade enligt EF), sedan i Plus så är alla säten upptagna utom 14AH som är blockade, samt 15A, 16BE och 17E. Dock säger det inte allt om bokningsläget då det kan finnas resebyråbokningar som inte seatats. Men att flighten är utnollad tycker jag tyder på att den är överbokad i någon eller några klass (-er).

Mvh
/NotRyan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen