Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan vara CA.s platser som är kvar, sen vet inte jag hur länge CA behåller dom eller om dom återgår till SAS i något skede om dom är osålda? Jag är okunnig på de kommersiella villkoren vid code-share...

Mvh
/NotRyan

Jag har sökt uppgradering på SK998 från PVG på fredag men gissar på att den liksom Peking är rätt full. Det är första försöket ska bli mycket intressant att se hur det funkar.

jol SK998 18/10 är inte helt full, den verkar uppgraderingsvänlig:

C/5 D/0 Z/0 R/0

J/0 Y/5 S/0 B/0 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/9 N/0

Och helt plötsligt har tråden blivit en tillgänglighetstråd igen... Kan vi inte hålla frågor som inte är relevanta för OptionTown i en annan tråd (läs "Frågor om tillgänglighet").

För det första: Alla kan kolla upp det på flightstats eller om det är viktigt, köp expertflyer.
För det andra: Det finns inget påvisat samband mellan tillgänglighet och OT.
ESSA: OT funkar bara på SAS, så Air Chinas platser kan du inte göra OT till...

Enligt SAS egna regler (står på resebyråsajten) så blir OT-uppgraderade passagerare ej ombokade till den uppgraderade klassen om det blir inställt och man blir ombokad med annat bolag. Då får man i stället tillbaka OT-summan och får åka i sin ordinarie klass i stället. Känns inte helt i linjen med EU-regler och visar att det är skillnad på Z-klass och Z-klass, vilket noteringen hintar om.

Det kanske stämmer vid inställda flyg men jag hade en OT-uppgraderad bokning ARN-ORD-SFO före sommaren där jag pga överbokning ARN-ORD blev ombokad till LH och fick åka C hela vägen ARN-MUC-SFO, inte ekonomi som jag var bokad i från början.

Last edited:
Jag åker till ORD med SK945 på tisdag. Slängde in en OT-begäran från Eco till Plus när jag bokade och sedan dess har det varit tyst. Nu går det dock att välja plats i Plus-kabinen, så det ser ut som att mitt första OT-försök blir lyckat. Yay! På hemvägen har jag begärt Plus till Business, får se om det lyckas.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen