Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fördel OT är att du får dubbla poängen (jämfört med go) för resan för en relativt låg merkostnad (om du inte kände till detta), en uppgradering med poäng ger intjäningen från ursprungsklassen. Man kan dock avboka poänguppgraderingen om OT går igenom.

:)

Tack för ditt svar Patrick! Om jag nu får igenom via OT också - hur avbokar jag isåfall poänguppgraderingen? I samband med incheck eller räcker det om jag ringer SAS kundtjänst efter genomförd resa?

Svaret är att du inte kan avboka någon uppgradering. Men jag vill minnas att liknande situation uppstått tidigare i tråden och efter att förvirringen lagt sig så fick man pengarna tillbaka från OT efter lite bråk.

Kolla bakåt några sidor.

Fick nej på min begäran om uppgradering för mig och Mrs Carter från Economy till Business på linjen IAD-CPH. Jag har efter det 3 av 4 lyckade uppgraderingar. Hade egentligen inga större förhoppningar eftersom jag med hjälp av KVS sett att det var i det närmaste fullt flera dagar innan avgång i Business. För övrigt blev det min första resa i Economy på fyra år.... Det är lätt att bli bortskämd :eek:

Svaret är att du inte kan avboka någon uppgradering. Men jag vill minnas att liknande situation uppstått tidigare i tråden och efter att förvirringen lagt sig så fick man pengarna tillbaka från OT efter lite bråk.

Kolla bakåt några sidor.

Det löste sig! Här är ett tips till er som hamnar i liknande situation framöver d.v.s. som ansöker om uppgradering för både poäng och även hos OT. Om ni får beskedet att ni blivit uppgraderade med poäng innan ni fått beskedet från OT så gå då in på OT's hemsida och prata med deras livechat som är öppen 24/7. De kollar sedan med aktuellt flygbolag och så fort de fått det bekräftat att man blivit uppgraderad direkt med flygbolaget så refundar OT det man betalat.

Vad jag förstod det som så är det alltså betydligt lättare att lösa detta så länge OT-ansökan står som pending. Mer struligt om uppgraderingen hinner gå igenom.

Skönt iaf att slippa ha ångest över detta på hemresan :cool:

Fick igenom tisdagens flyg ARN-EWR! Från Go till Z! Det står dock "RESTRICTIONS APPLY * UPG OPTIONTOWN". Vad innebär det?

Fick igenom tisdagens flyg ARN-EWR! Från Go till Z! Det står dock "RESTRICTIONS APPLY * UPG OPTIONTOWN". Vad innebär det?

Det brukar stå på OT-bokningar. Antar att det är någon begränsning i hur du får ändra på biljetten eller liknande och att man uppmärksammar personalen på det genom denna anteckning.

Det brukar stå på OT-bokningar. Antar att det är någon begränsning i hur du får ändra på biljetten eller liknande och att man uppmärksammar personalen på det genom denna anteckning.

Restricted är ju just vad Z-klass biljetten (-s farebasis) är, så det är ju inte så konstigt. Sedan är det väl info att den är uppgraderad, kanske att ursprungliga klassens (egentligen farebasis) restriktioner gäller om dom är hårdare...

Mvh
/NotRyan

Restricted är ju just vad Z-klass biljetten (-s farebasis) är, så det är ju inte så konstigt. Sedan är det väl info att den är uppgraderad, kanske att ursprungliga klassens (egentligen farebasis) restriktioner gäller om dom är hårdare...

Enligt SAS egna regler (står på resebyråsajten) så blir OT-uppgraderade passagerare ej ombokade till den uppgraderade klassen om det blir inställt och man blir ombokad med annat bolag. Då får man i stället tillbaka OT-summan och får åka i sin ordinarie klass i stället. Känns inte helt i linjen med EU-regler och visar att det är skillnad på Z-klass och Z-klass, vilket noteringen hintar om.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen