Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick igenom GO -> PLUS på ORD-ARN förra veckan. Det blev nej på business av någon anledning. Fler än 9 lediga dagen innan spelade ingen som helst roll, som tidigare nämnts i tråden. Det blev till slut fullt i både business och Plus, och nästan alla som kom in i ORD-loungen efter mig bad om poänguppgradering. Försökte med det även jag, men med EBS-status kommer man inte långt i den jakten. Kostnaden för GO -> PLUS var €134.

Successratio 2/3, fick både utresa till SFO för 18 dagar sedan och hemresan från ORD i lördags i Business. Trevligt då jag har ett par riktiga otrevliga dränage i rumpan. Att ligga i 170 grader är så mkt trevligare än att sitta upprätt i monkey med de otäckingarna.
Fick dessutom den bästa mat jag någonsin ätit på ett plan på vägen från ORD. SAS kallade det för Ribs men i min värld har Ribs ben... Det hade inte dessa men köttsmaken var suverän! Ben & Jerrys som vanligt på returflight från ORD, alltid gott!
Synd dock att utbudet i loungen på ORD är så in i bänken bristfälligt.

Även hemresan hoppas jag på nobben (sökt för ett bra tag sedan) då jag ska vaska biljetten eftersom jag köpt enkel hemresa med miles istället. Inte ofta man håller tummarna att det inte ska gå igenom..

Yes, fick nej på uppgradering på hemresan också = pengar tillbaka. Synd bara att jag missade Palmen på väg hem från ORD.

Sådärja. Uppgraderad till business på hemresan (ORD-ARN) också. 100% success rate än så länge.

Tog en del bilder på resan över, så ska försöka skriva en trip report om "första gången i business" när jag kommer hem....

Idag fick jag besked om att min uppgradering gick igenom. Roligt! Första gången i BC.

En sak som dock var lite trist var att vi fick platserna 4D och 4E. Jag ville ju sitta vid fönstret :-/
Men men... man kan ju inte få allt...

Är det någon som har en uppfattning om hur många i BC som brukar avboka och inte dyker upp?
När släpps sittplatserna för dom som inte checkat in? Tänkte om man kanske har sån pass tur att man kan byta. Nu finns det inga platser lediga.
Enligt expertflyer ska 7A och 7B vara lediga men enligt SAS kundtjänst var dom inte det.

Någon rutinerad resenär som vet hur det brukar vara?

Fick uppgradering via OT från Eco till Business CPH-SFO för några veckor sedan.
Håller med föregående talare att det nog är enklare om man åker lite udda-tider, dvs inte samma tider som alla andra business-människor.

Att få igenom själva uppgraderingen var ju fine! Men sen har jag varit med om något ganska märkligt..
Jag bad om ett kvitto på uppgraderingen då OT´s websida har en hel del att önska.. visst kan man se transaktionen, men ett riktigt kvitto ville jag ha. Mailade deras support och fick då ett kvitto på $338 medan jag hade betalt €338!
Fick ju givetvis bli en kontrollfråga på detta vad som var sant.. fick till svar att det ALLTID är $ som gäller då OT inte har stöd för €!
Mycket märkligt. Sen försökte dom förklara skillnaden mellan $ och vad som dragits i SEK "antagligen var bankens valutapåslag.."
Tjena lixom... redogjorde detaljerat för OT om valutakurser ($ vs € och SEK) den aktuella dagen då transaktionen gjordes.
Efter detta så slutade OT bara att svara på mina mail, trots påminnelser från min sida. Jag behöver ju fortfarande ett kvitto som är OK.
(alt en credit om jag nu betalt i fel valuta..)
Så igår så fick jag bara väldigt kort en fråga (5 dagar efter att vi sist hade 2-vägskommunikation) där dom bad mig bekräfta att jag fortfarande behövde ett kvitto, och jag svarade lika kort: "Ja, jag behöver fortfarande ett kvitto..." Sen blev det tyst igen..

Antar detta var en del off topic, men för att återgå till topic så jo; lyckad uppgradering med OT CPH-SFO men fick inte igenom SFO-CPH (valde dock endast till Extra denna gång eftersom priset till Business blev runt €550, vilket var lite för mycket för min smak).
Poäng gick dock bra att uppgradera med på flygplatsen, det till och med stod det på skärmarna vid incheckning att dom "erbjöd uppgraderingar till både Extra och Business" (kom och köp...) så då blev det Business även på vägen hem, men för 40k poäng istället.

Last edited:
Nej, det behöver inte alls vara kört.. OM du menar "...köpa uppgradering på Kastrup för poäng".
Men att köpa med optiontown (för pengar) är kört när du väl fått "Nej" från dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen