Fick uppgradering via OT från Eco till Business CPH-SFO för några veckor sedan.
Håller med föregående talare att det nog är enklare om man åker lite udda-tider, dvs inte samma tider som alla andra business-människor.
Att få igenom själva uppgraderingen var ju fine! Men sen har jag varit med om något ganska märkligt..
Jag bad om ett kvitto på uppgraderingen då OT´s websida har en hel del att önska.. visst kan man se transaktionen, men ett riktigt kvitto ville jag ha. Mailade deras support och fick då ett kvitto på $338 medan jag hade betalt €338!
Fick ju givetvis bli en kontrollfråga på detta vad som var sant.. fick till svar att det ALLTID är $ som gäller då OT inte har stöd för €!
Mycket märkligt. Sen försökte dom förklara skillnaden mellan $ och vad som dragits i SEK "antagligen var bankens valutapåslag.."
Tjena lixom... redogjorde detaljerat för OT om valutakurser ($ vs € och SEK) den aktuella dagen då transaktionen gjordes.
Efter detta så slutade OT bara att svara på mina mail, trots påminnelser från min sida. Jag behöver ju fortfarande ett kvitto som är OK.
(alt en credit om jag nu betalt i fel valuta..)
Så igår så fick jag bara väldigt kort en fråga (5 dagar efter att vi sist hade 2-vägskommunikation) där dom bad mig bekräfta att jag fortfarande behövde ett kvitto, och jag svarade lika kort: "Ja, jag behöver fortfarande ett kvitto..." Sen blev det tyst igen..
Antar detta var en del off topic, men för att återgå till topic så jo; lyckad uppgradering med OT CPH-SFO men fick inte igenom SFO-CPH (valde dock endast till Extra denna gång eftersom priset till Business blev runt €550, vilket var lite för mycket för min smak).
Poäng gick dock bra att uppgradera med på flygplatsen, det till och med stod det på skärmarna vid incheckning att dom "erbjöd uppgraderingar till både Extra och Business" (kom och köp...) så då blev det Business även på vägen hem, men för 40k poäng istället.