Molle skrev:Trist att jag precis använt alla mina poäng till en sydamerikaresa... Man kommer inte så långt på 11 000 poäng om man har biljett i Go va? Även om man har ca 80 000 poäng i färdiga bokningar närmsta veckorna? ARN-NRT t&r och sedan ARN-EWR t&r + dubbla poäng i oktober-dealen.Klicka för att utvidga...
Molle skrev:Pratade med SAS och Plus-biljetterna var slut men man kunde uppgradera till C för typ 12 500 SEK. Mina kära kollegor skulle säkert ha synpunkter på den utgiften... Har en bra plats i Go i alla fall. Alltid något.Hela denna storyn är extra trist eftersom det är pga SAS struliga bokningsdialog (som hängde sig hela tiden) som är anledningen till att jag inte har Plus-biljett från början.Klicka för att utvidga...
lowflyer skrev:SAS Go till SAS Plus är 15000 poäng Skandinavien <-> Asien per sträcka..Det enda jag kan komma på är att låna poäng av en kollega eller nått, men det känns ju inte riktigt prisvärt om du frågar mig..€60 för att överföra 4000 poäng kostar det.. och inga som helst garantier för att man faktiskt får igenom en uppgradering..Överför EuroBonus-poäng - SASLongshot, sorry..Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Svaret är att du inte kan avboka någon uppgradering. Men jag vill minnas att liknande situation uppstått tidigare i tråden och efter att förvirringen lagt sig så fick man pengarna tillbaka från OT efter lite bråk.Kolla bakåt några sidor.Klicka för att utvidga...
Molle skrev:Fick igenom tisdagens flyg ARN-EWR! Från Go till Z! Det står dock "RESTRICTIONS APPLY * UPG OPTIONTOWN". Vad innebär det?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Det brukar stå på OT-bokningar. Antar att det är någon begränsning i hur du får ändra på biljetten eller liknande och att man uppmärksammar personalen på det genom denna anteckning.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Restricted är ju just vad Z-klass biljetten (-s farebasis) är, så det är ju inte så konstigt. Sedan är det väl info att den är uppgraderad, kanske att ursprungliga klassens (egentligen farebasis) restriktioner gäller om dom är hårdare...Klicka för att utvidga...