Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade min mail historik och av de två legs som jag uppgraderat så kom mailen så här:

SAS 06:58 | OT 19:04
SAS 06:34 | OT 13:50 +1d (dvs dagen efter)

Så du behöver inte sitta och titta på mailen ;) Har du fått en ny e-ticket så är det klart...

hehe ska försöka göra annat då :) tack för snabba svar till er båda.

Väntar nu på om mannen och dottern blir uppgraderade, Finns inga eko biljetter kvar att köpa på avgången men uppgraderade dom sent ( igår em) så vi får väl se om det går vägen. Någon som kan se hur många Y/C säten det finns kvar till försäljning på SK935 på onsdag? Finns det någon statistik på om det är svårare att lyckast ju närmare inpå man försöker?

Då kan jag återigen svara på mina egna frågor. Ringde SAS för att kolla hur många C/Y platser det fanns och fick reda på att även mannen och dottern är uppgraderade. Så det var full pott denna gång :) Tack för all info här inne. Super som vanligt

Då slutar jag kolla mailen ;) Det jag tycker är konstigt är att på Optiontownshemsida (som för övrigt funkar nu för mig) så står både min bokning samt mannen och dotterns bokning som still pending Mannen och dottern har heller inte fått någon bekräftelse från SAS vilket jag ju har. Loggar man in på bokningen är vi alla seatade i Business så jag tar det som att allt är som det ska och gjort printscreen just in case ;)

Inte nödvändigtvis.

Någon som köpt OT-uppgraderingar (till C) till SFO och minns vad det kostade? Det verkar inte gå att få reda på priset förrän man bokat resan och loggar in med sin bokningsreferens. För jag gissar att det är dyrare än både EWR och ORD?

Någon som köpt OT-uppgraderingar (till C) till SFO och minns vad det kostade? Det verkar inte gå att få reda på priset förrän man bokat resan och loggar in med sin bokningsreferens. För jag gissar att det är dyrare än både EWR och ORD?

Priserna tycks inte följa avståndet. Jag uppgraderade nyligen SFO-CPH och det var just då billigare än ARN-ORD i samma bokning. Priserna är för övrigt varierande och kan gå upp och ner för precis samma avgång så om du får ett högt pris så kan det vara värt att vila på hanen och kolla några dagar senare. Har själv gjort det med framgång.

Jag kollade häromdan och då var det 331 EUR CPH-SFO och 338 EUR SFO-CPH :)

Då verkar det i princip vara samma pris som jag betalat för EWR och ORD. Möjligtvis något dyrare. Kanske har och göra med hur lång tid det är kvar till avresa också. I mitt fall är det ca fyra månader. Well, vi får se vad det hamnar på, ska boka om nån dag (och hålla tummarna för att uppgradering och 26k extrapoäng trillar in).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen