Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades med min uppgradering till C även på min hemresa från SFO. Tacka vet jag höstlov ;) Dock så uppgradera jag bara man och barn till Plus och har nu fått ett mail att dom är "approved subject to availability". Någon som kan förklara mer ingående vad detta betyder och vad deras chanser är? Gissar att det är något i stil med att om SAS lyckas sälja biljetterna innan vi flyger ( på måndag) så får dom inte uppgraderingen. Jag verkar dock vara uppgraderad helt då jag fick samma mail som vid utresan.

Maria, sök i tråden så hittar du svaret.

Det är gjort men det enda jag hitta var en person som fortfarande fick sin uppgradering och en annan som frågade. Jag ville höra om flera lyckats eller hade erfarenhet samt om detta betyder att vi inte kan checka in dom online utan måste vänta tills flygplatsen?

Hej! Sökt runt lite och fått svar hyfsat bra på min fråga, men är fortfarande lite osäker, så söker svar här.. :D

Flög med SAS till NY i Oktober, bokade SAS Go och uppgraderade sedan till SAS Plus på ditresan med EB-poäng, vilket gick igenom givetvis, men har endast fått poäng som om jag hade åkt SAS Go, är detta korrekt?

Här står det:

SAS skrev:
EuroBonus-poäng
För att försäkra dig om att du får dina EuroBonus-poäng för den klass du uppgraderar till, ange alltid ditt medlemsnummer i bokningen. Som EuroBonus-medlem finns också möjligheten att betala sin uppgradering med EuroBonus-poäng.

Om du har uppgraderat med EB-poäng ( som du själv skriver) så får du poäng utifrån ursprungsklass, i ditt fall GO.
Den skrivning du citerar gäller vid uppgradering med Optiontown.

Det är gjort men det enda jag hitta var en person som fortfarande fick sin uppgradering och en annan som frågade. Jag ville höra om flera lyckats eller hade erfarenhet samt om detta betyder att vi inte kan checka in dom online utan måste vänta tills flygplatsen?

Det är en standard-disclaimer. Jag har aldrig hört någon som inte blivit uppgraderade när de fått detta. Men det finns säkert en mikroskopisk chans att SAS lyckas sälja en biljett i bokningsklass C för 40kkr och att man då blir utkastad, men ärligt talat, den risken är nog teoretisk.

På Flyertalk i Optiontown tråden så finns den en sammanfattning över OT högs upp på sidan, oavsett vilken sida man är på i tråden.
Någon annan som sett den?
Kan man lägga in det i denna tråd så nya personer som hittar tråden får en snabb sammanställning av vad som gäller.

Mvh

Slängt iväg min första OT.

OSL-EWR-OSL
SK907 / SK 908
16/1-19/1 - 2014

2 st t/r Go-biljetter för 6982 NOK
OT för två personer T/R Go - > Plus för 604 Euro = 5000 NOK
Totalt: 11 982 NOK

Kollar på SAS hemsida, som anger 25 892 NOK för 2 personer i PLUS med samma resa.

Åkte exakt samma datum förra året. Dock ingen OT då, men kommer ihåg att Economy var i stort sett full då.
Måste ju säga att det vore fantastiskt om denna gick igenom,

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen