Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr inte, fortfarande Economy.

Ni blir det stressigt imorgon istället, nu känner jag att jag måste ut till Arlanda tidigt för att verkligen få till min uppgradering... och inte vet jag om jag skall checka in eller inte innan jag pratar med SAS, eller ens vilken incheckningskö jag skall stå i på flygplatsen. Nu betalar jag 3000 kr i uppgradering och får en sämre uppladdning till resan... JA eller NEJ skulle ha varit bättre.

Har fått samma besked från OT och då löste det sig i loungen i EWR (var i transfer). Om jag vore du skulle jag ha gått till business-incheckningen och börjat där.

Dum fråga, men om man får igenom en uppgradering med OT så behåller man väl samma PNR?
Funderar på att köra en OT på en utresa till EWR men mot poäng hem från ORD.

Hur ska man tolka att man fått en ny biljett utskickad, utställd i Z, medan OT ej hört av sig, uppgraderingen syns inte på OT.com eller SAS.se men det går att välja plats i C-kabinen på lh.com?

Hur ska man tolka att man fått en ny biljett utskickad, utställd i Z, medan OT ej hört av sig, uppgraderingen syns inte på OT.com eller SAS.se men det går att välja plats i C-kabinen på lh.com?

Samma sak hände mig, men efter några timmar så fick jag ett mail från OT att min uppgradering hade gått igenom.

WIN! :) Det löser sig, det är bara OT & Co som är lite sega.

Jag fick aldrig något mail från OT när min uppgradering gick igenom, bara ett mail från SAS med ny biljett i Z. Så grattis!

Ska flyga t&r till Dallas (via EWR) i Augusti och funderar på att testa OT för första gången. Men tyvärr är EWR - DFW bokad med American Airlines. Eftersom dem inte är med i Star Alliance, tror ni att det kan bli problem om jag får till en uppgradering med SAS?

Tänker främst på incheckningen för hemresan från DFW om en uppgradering har gått igenom bara timmar före avgång. Någon som vet hur det fungerar?

Lär ju inte vara ett problem. Bara att få ett nytt boarding pass i gaten på EWR isf om uppgraderingen sker medan du sitter på planet mellan DFW-EWR.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen