Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
agehall har rätt i sin poäng att oerfarna resenärer och användare av OT inte kan dra så många korrekta slutsatser om läget. Däremot en resenär som reser samma sträcka ex CPH-ORD r/t flera gånger per år och bevakar bokningsläget med olika POS samt noterar beläggning ombord kan dra mer eller mindre relativt säkra konklusioner. Dock är inget hundraprocentigt.

Att jag som oerfaren användare av OT inte kan dra några korrekta slutsatser var jag helt med på noterna, därför jag efterlyste experternas utlåtande här som uppenbarligen har erfarenhet av att använda OT vid ett flertal tillfällen. :)

Jag har fått den information jag tror mig behöva för att kunna fatta ett beslut och inser att hen som råkar sitt i chatten på SAS inte är särskilt tillförlitlig gällande information om alltifrån om det är WiFi ombord på planet, (någon som kan bekräfta det förresten? ARN-ORD flight 945 resp 946?), till bagageregler etc.

Tackar ödmjukast för all hjälp och input jag har fått från er här! Lär säkerligen återkomma med fler fråga framöver när de poppa upp!

MVH

Maja

Reste 946 12 Juni och då fanns det ingen WiFi...inte på 945 i slutet av Maj heller.

Tack för ditt svar Mr Carter!

Än en gång, enligt SAS-chatten så ska det finnas när jag flyger i slutet på september. Återstår att se mao. Det får bli en bonus om det 1) finns, 2) fungerar, 3) verkligen är gratis som EB-medlem. ;)

Att jag som oerfaren användare av OT inte kan dra några korrekta slutsatser var jag helt med på noterna, därför jag efterlyste experternas utlåtande här som uppenbarligen har erfarenhet av att använda OT vid ett flertal tillfällen. :)

Jag har fått den information jag tror mig behöva för att kunna fatta ett beslut och inser att hen som råkar sitt i chatten på SAS inte är särskilt tillförlitlig gällande information om alltifrån om det är WiFi ombord på planet, (någon som kan bekräfta det förresten? ARN-ORD flight 945 resp 946?), till bagageregler etc.

Tackar ödmjukast för all hjälp och input jag har fått från er här! Lär säkerligen återkomma med fler fråga framöver när de poppa upp!

MVH

Maja

Off topic, men generellt sett är svaren här mer korrekta än de som fås från SAS kundservice.

Lycka till med OT, låt oss hörs hur det går sedan.

Däremot en resenär som reser samma sträcka ex CPH-ORD r/t flera gånger per år och bevakar bokningsläget med olika POS samt noterar beläggning ombord kan dra mer eller mindre relativt säkra konklusioner. Dock är inget hundraprocentigt.

Japp, men dessa har generellt sett EF och/eller KVS och behöver inte fråga om informationen. :)

Själv förstod jag från FlyerTalk att dessa verktyg var bra, men inte exakt hur de funkade. Så jag köpte båda under en månad och testade. Nu skulle jag aldrig vilja vara utan dem. Min inställning är att om man inte är beredd att betala för det mervärde man får från dem, så förstår man inte vad man kan få ut och har antagligen inte nytta av informationen oavsett.

Jag kan varmt rekommendera alla "nybörjare" att testa ExpertFlyer i en månad (eller vad de nu erbjuder). Det är en tjänst som är väl värd pengarna imho.

Det finns inga memo om installationer på A3x0-kärrorna, så jag har väldigt svårt att se att det kommer att finnas Wifi på longhaul under hösten.

Fick igenom OT upgrade på hemresan från EWR till CPH. Btw. vad serverar SAS på nattflights?

Om det är SK902 och C, normal meny. Förrätt, varmrätt, efterrätt, ost, glass. Sedan frukost innan landning, om du vill - annars grab and go. Ska du ut och flyga Omni Air? Jag minns inte riktigt om självserveringsbuffén fanns ombord på Omni (tror att det var platsbrist i 767).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen