Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara att bestämma mig om jag ska köra på Y eller C eller en kombo eller kryssa för båda och sen bara hoppas och se.

Grubblar ett tag till.

Kan inte uppgradera min inrikesflygning (GOT-ARN), någon som vet hur det är med bagagevikten isf?

Gäller den nya vikten hela resan? (Bör den rimligen göra, men vem vet?!?).

Samma biljett! Var det jag också tänkte, men har aldrig uppgraderat via Optiontown tidigare så var inte säker.

Tack för svaret! :)

Tänk på att du pröjsar redan vid tillfället du ansöker, så du ligger ute med pengarna fram tills flighten avgår. Om du inte blir uppgraderad får du en återbetalning då, minus €5 per uppgradering.

Nu har jag visst varit borta från denna tråd lite för länge tror jag. :)

Som jag skrivit ett antal gånger - det är fullkomlig idioti att hålla på och fråga om bokningsläget för flighter. Vi tror att det kan påverka chansen, men det finns gott om exempel där så inte är fallet.

Dessutom, det kostar €5 att försöka (man får ju tillbaka kostnaden för uppgraderingen om man inte blir uppflyttad!) och är man inte beredd att riska €5, så ska man nog inte ens fundera på OT. Det kan mycket väl vara så att det är tomt i C men att OT ändå inte går igenom, så mitt råd till alla som funderar på OT:

Begär en uppgradering och rapportera resultatet här, men sluta fråga efter beläggning. Är man intresserad av beläggning så använder man antingen något gratisverktyg eller betalar för ExpertFlyer. Är man inte beredd att göra det är det så är det kanske inte så viktigt...

Som jag skrivit ett antal gånger - det är fullkomlig idioti att hålla på och fråga om bokningsläget för flighter.

Fullkomlig idioti alltså. Hårda ord. Jag kan i alla fall tycka att det finns en liten poäng med att fråga om bokningsläget i Y och C som man ju faktiskt ska uppgradera till? Om det i princip är fullt i nån av klasserna så är det väl tämligen onödigt att lägga ut pengarna på en uppgradering. (ja bokningsläget kan såklart förändras, men ändå…)

Fullkomlig idioti alltså. Hårda ord. Jag kan i alla fall tycka att det finns en liten poäng med att fråga om bokningsläget i Y och C som man ju faktiskt ska uppgradera till? Om det i princip är fullt i nån av klasserna så är det väl tämligen onödigt att lägga ut pengarna på en uppgradering. (ja bokningsläget kan såklart förändras, men ändå…)

Nej, det finns ingen vits med det eftersom bara SAS vet det exakta bokningsläget. Det kan vara så att rev mgmt av olika skäl inte vill sälja stolar och därför visas Z0 men dagen därpå kan läget ändras helt. Du kan lika gärna ringa den lokala spåkärringen och fråga om det eller ta en slumptalsgenerator.

Återigen, vill man flyga business så bokar man antingen C direkt eller så skickar man in en OT-förfrågan och hoppas den går igenom. Att hålla på och försöka kolla bokningsläget innan hjälper ingen.

Samma biljett! Var det jag också tänkte, men har aldrig uppgraderat via Optiontown tidigare så var inte säker.

Tack för svaret! :)

Nja, lägg märke till att om du reser till USA så är det den första legens bagageregler som gäller på både ut och hemresa, så det är reglerna för ditt GOT-ARN segment som gäller för både ut och hemresa. Sen vet jag inte om SAS är snällare om du har ARN-ORD i C-klass.

Mvh
/NotRyan

Haha, hårda ord mot alla nybörjare. ;)

Jag var nyfiken på chansen på en uppgradering via OT, annars bokar jag hellre med annat flygbolag (antagligen Thai U) som brukligt och där man vet att man sitter bekvämt. ;)

Tack för dina vänliga upplysningar! ;)

Som nybörjare så måste man ju börja fråga för att själva lära sig vart man ska söka och ta reda på informationen. Sedan igår har jag hittat till ExpertFlyer och även andra gratisverktyg och därmed kunnat bilda mig en egen uppfattning.

Jag är absolut villig att betala €5 per resa och det ämnar jag även göra.

Men då jag i normala fall alltid bekostar mina flygbiljetter själv och inte är gjord av pengar så har jag inte haft ekonomisk möjlighet att flyga i varken Y eller C tidigare. Jag har prioriterat att åka på fler resor än en i Y eller C helt enkelt.

Denna gång har jag fått ett stipendie för att vara med på en konferens och kan därmed unna mig att försöka få till en uppgradering via Optiontown som jag därmed bekostar själv.

Då jag inte har någon som helst erfarenhet av att flyga i varken Y eller C så tänkte jag att det är bättre att be om era åsikter som är mer erfarna.

Kanske var en dum tanke? :)

Ha en en fortsatt trevlig dag!

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen