Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker främst på incheckningen för hemresan från DFW om en uppgradering har gått igenom bara timmar före avgång. Någon som vet hur det fungerar?

Tror att de flesta som har fått en OT brukar få det bekräftat 72 timmar före avgång.
I bland så får man ingen bekräftelse från OT utan man ser det på SAS hemsida om man kollar bokningen .
Trevlig resa.

Så, då har man fått igenom första benet på sitt första försök. 154€ för Go=>Plus på CPH-IAD den 4 aug. Mejlet från OT kom cirka 44h innan avgång. Har nött bra på Flightstats för att kolla platstillgång de senaste dagarna. :) Ekonomiplatserna sålde slut/togs bort fyra dagar innan avgång, sedan var det nedräkning från 9 platser var i C och Y och imorse fanns det fyra i varje som försvann vid lunch. Sedan mejl vid 16-tiden och nu finns inga platser kvar.

Första gången i longhaul plus. 14F blev det, den raden verkar också vara lite jackpot.

Ja, främsta raden i Plus (Eco Extra) är trevlig. Jag brukar välja den när jag åker där. Mycket benutrymme.
Grattis

SAS uppgradering och/eller Optiontown?

Hej! Jag med sällskap åker SAS/United till Miami via Chicago i November. Vi stannar ett par dagar i Chicago för NHL mm.

Nu undrar jag vad som är bäst. Jag har ca. 100K EB poäng till uppgradering men är det klokt att lägga in för optiontown uppgradering också, eftersom man inte kan vara säker på någon av dem?

Vad händer om man lyckas med båda? Är det någon av er rutinerade BC:are som har åsikter om detta?

F.ö. ett väldigt intressant forum.

Tack på förhand!

Välkommen Snörök, är ni två som skall uppgraderas? Från vad till vad vill ni uppgraderas från Eco till Eco Extra eller till Buz? Varför inte ta OT den ena vägen och poäng den andra vägen? Jag tror att det inte kommer att det kan bli så att båda går igenom om man har frågat på samma flyg, OT brukar det komma svar från ca 72 timmar innan avgång och poäng uppgradering vid inchekningen.

Last edited:
Hej! Ja vi är två som ska uppgraderas. Jag och flickvän. Helst till Business men Eco Extra duger väl i brist på annat.

Mvh

Ett förslag är att ta Eco Extra ut och Business hem om man vill "ligga" och sova på hemresan. Eco Extra är en bra produkt på en dagflygning. Gvietvis så är ju Business det optimala med SAS, bra mat och goda drycker. Om ni får igenom en OT så får du poäng för er nya class.

Last edited:
I min mening beror det ju mest på om du vill samla in poäng eller använda poäng.
Om jag inte missminner mig så har SAS ändrat så att Eco Extra (Plus) och business nu ger lika mycket poäng.

Om du vill samla poäng så skulle jag rekommendera OT. Om det inte fungerar kan du alltid uppgradera med poäng vid incheckningen.

Lycka till

Har fått i genom en OT (1 av 1) till Plus på ARN (Arlanda)-EWR (New York) på torsdag.
Gott med dubbla poäng som tar en upp till EBG.
Nu hoppas jag på poäng-uppgraderingen till Biz på hemvägen från ORD (Chicago) torsdagen därpå =O)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen