Uppgradering i gate med sas

• Thread starter Thread starter Elberto
  • Start date Start date
palmen skrev:50k var det innan pandemin och har nog inte ändratsKlicka för att utvidga...
Jag antar att man inte får något bättre pris för att man är EBD, som man mer eller mindre får genom Plusgrade? Är det förresten bara efter passkontrollen vid F som man kan uppgradera, eller går det vid lounge och/eller incheckningen?

RickardG skrev:Jag antar att man inte får något bättre pris för att man är EBD, som man mer eller mindre får genom Plusgrade? Är det förresten bara efter passkontrollen vid F som man kan uppgradera, eller går det vid lounge och/eller incheckningen?Klicka för att utvidga...
Nej, samma priser för alla. Tidigare var det bara ute i F piren de skötte detta, hur det blivit under pandemin låter jag vara osagt

RickardG skrev:Jag antar att man inte får något bättre pris för att man är EBD, som man mer eller mindre får genom Plusgrade? Är det förresten bara efter passkontrollen vid F som man kan uppgradera, eller går det vid lounge och/eller incheckningen?Klicka för att utvidga...

palmen skrev:Nej, samma priser för alla. Tidigare var det bara ute i F piren de skötte detta, hur det blivit under pandemin låter jag vara osagtKlicka för att utvidga...

matado skrev:Japp, disken i F piren fortfarande.Klicka för att utvidga...
CPH kan man uppgradera via kassan i loungen - går detta inte på ARN?

palmen skrev:Nej, alltid blivit hänvisad till F piren. Sen finns det väl säkert ingen regel utan undantagKlicka för att utvidga...
Om man går direkt dit för att försöka uppgradera, kan man då ta sig tillbaka till loungen utan problem?

RickardG skrev:Om man går direkt dit för att försöka uppgradera, kan man då ta sig tillbaka till loungen utan problem?Klicka för att utvidga...
Förutsatt att passkontrollen är öppen åt det hållet. Och du måste väl igenom security igen också, och om inte transit security är öppet så behöver du ut genom tullen och in genom vanliga security igen. Jag har ingen aning om hur det är med öppet tiderna på de nuförtiden.

RickardG skrev:Om man går direkt dit för att försöka uppgradera, kan man då ta sig tillbaka till loungen utan problem?Klicka för att utvidga...
Ja, finns en utgång där som gör att du kommer ut i passfiltret på F-piren, bara gå igenom och sedan transit security och du är inne i vanliga terminalen igen.

Halloj! Ska flyga hemåt efter avverkad Gran Fondo New York, flög business för poäng direkt från ARN-EWR men på hemresan har jag EWR-CPH-ARN med SK910 om 5,5h . Fick för 15 min sedan ”avslag” på mitt bud från Plus till Business.

vad är mina options nu? Bara vid gaten? Är det nån som är kunnig som kan kolla om det är så att det finns plats i business?

Tack på förhand från en rookie.

Är bara silvermedlem.

Eltoro76 skrev:Halloj! Ska flyga hemåt efter avverkad Gran Fondo New York, flög business för poäng direkt från ARN-EWR men på hemresan har jag EWR-CPH-ARN med SK910 om 5,5h . Fick för 15 min sedan ”avslag” på mitt bud från Plus till Business.vad är mina options nu? Bara vid gaten? Är det nån som är kunnig som kan kolla om det är så att det finns plats i business?Tack på förhand från en rookie.Är bara silvermedlem.Klicka för att utvidga...
Kolla vid incheckningen!

Eltoro76 skrev:Halloj! Ska flyga hemåt efter avverkad Gran Fondo New York, flög business för poäng direkt från ARN-EWR men på hemresan har jag EWR-CPH-ARN med SK910 om 5,5h . Fick för 15 min sedan ”avslag” på mitt bud från Plus till Business.vad är mina options nu? Bara vid gaten? Är det nån som är kunnig som kan kolla om det är så att det finns plats i business?Tack på förhand från en rookie.Är bara silvermedlem.Klicka för att utvidga...
Enligt expertflyer är flyget helt fullbokad i business, SAS vill inte ens sälja platser till fullpris. Jag tror det är rätt kört, men fråga vid incheckningen.

airac skrev:Enligt expertflyer är flyget helt fullbokad i business, SAS vill inte ens sälja platser till fullpris. Jag tror det är rätt kört, men fråga vid incheckningen.Klicka för att utvidga...
Om flygningen är totalt och fullständigt fullbokad så kan man göra ett sista tappert försök i gaten. Lyckades själv få igenom en poänguppgradering i gate på en fullbokad flygning genom att kliva på flygplanet sist. En passagerare i business som blev no-show pga missad anslutning. Då gick det alldeles utmärkt att ta över hans plats mot betalning av poäng.

Jonas C skrev:Om flygningen är totalt och fullständigt fullbokad så kan man göra ett sista tappert försök i gaten. Lyckades själv få igenom en poänguppgradering i gate på en fullbokad flygning genom att kliva på flygplanet sist. En passagerare i business som blev no-show pga missad anslutning. Då gick det alldeles utmärkt att ta över hans plats mot betalning av poäng.Klicka för att utvidga...

Har funkat för mig också, åtminstone ett par te gånger. Och det gäller som du säger att stå kvar vid gaten tills alla i business har klivit ombord, även om det betyder att man är sist ombord. Särskilt för passagerare i business väntar de så länge de kan.

Tänker att Jag går fram till gaten tidigt och upplyser om att jag gärna uppgraderar vid no-show.. och väntar sen till sist med att boarda….

Back