Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Hur vet du att det är överbokat?
Inte stora chanser att bli uppgraderade om ni inte köper en uppgradering, antingen med pengar eller poäng.
Inchecknings personalen kan inte göra något.
Kontakta SAS Servicecenter direkt efter passkontrollen i F piren (99,9% att SK903 går från någon av F gaterna)
Ni bör nog vara där ett par timmar innan avgången.
Har ni tur kan det ju vara så att några passagerare inte dyker upp.
Man kan ju även fråga någon/några passagerare om de kan byta platser
Glöm inte att meddela oss hur det går.
SAS sa att det var överbokat när jag ringde. Ska kolla med servicedesken, tack!!
 

palmen

Moderator
Ska flyga till EWR imorrn med sambon på SK0903. Vi har separata biljetter, såg ut som att det fanns gott om lediga säten i economy så vi tänkte haffa platser bredvid varann vid incheckning online. Icke! Economy överbokat och vi fick 2 random platser långt ifrån varann. Hur ska vi göra för att hamna ihop? Gå till checkin på ARN tidigt och böna och be? Hur stor e chansen att bli uppgraderad? Hon är *A silver, jag inget.
Ni skulle betalt platser i förväg om ni ville ha garanti för att sitta ihop.
Att titta seatmap och tro att det avspeglar bokningsläge är tyvärr ett misstag många gör. Det är väl 80-90% i ekonomi som inte kan välja säte innan checkin vilket nu visat sig i ert fall. Halva plus och business är inte seatade i dagsläget vilket tyder på att det är långt ifrån fullt då sas även kan tänka sig sälja minst 9 platser både i plus och business.

I er situation skulle jag fråga vid checkin om det finns någon lösning. Fråga även i servicecenter och vid gate. Best case scenario har det uppgraderats lite och ni kanske kan få 2 platser bredvid varandra. Har du maximalt med flyt så får ni åka i plus, även om jag tror det är liten chans då de vill sälja uppgradering dit eller hellre flyttar upp folk som är guld eller högre.
Var trevliga och fråga snällt vad som går att göra, det löser sig säkert på något sätt för er. Ställer ni massa krav hamnar ni troligtvis på "shitlist", dvs de man absolut sist vill hjälpa. Är man trevlig och visar förståelse så finns det god chans att personalen gör lite extra för att lösa problemet.
 

011430121

Medlem
SAS sa att det var överbokat när jag ringde. Ska kolla med servicedesken, tack!!
Jag vet inte vilken av SAS maskiner som från början var planerad att flyga SK903 den 25 dec, nu är det planerad att vara en A340, normalt brukar det vara en A330 som flyger SK903.
Kollade nu igen och då är det åter en A330 som är planerad, förut var det en A330 från CPH men nu är det en A340 på SK909
Fråga redan nu vid incheckningen om det finns platser bredvid varandra, vill ni köpa uppgradering gör ni det vid Servicecenter eller gaten,
Nu vill SAS sälja biljetter till SK903 imorgon!

B334C0FB-2ED2-42ED-BCD3-B223F2732051.png
 

John Mack

Medlem
I går uppgraderade jag i loungen (EWR) från plus till business för 35 000 poäng. Jag trodde att det skulle ge tillbaka 2000 extra statuspoäng (från 4000 till 6000) men jag kanske tänkte fel? Enbart cashupgrade som ger högre stutuspoäng?
 
Toppen