Senaste nytt

Uppdatering av EBD-prefixet på gång

Hej alla glada.

Mitt första inlägg här efter att ha "hängt" på forumet i några år som anonym läsare =)

Appen visar EBD men vid inloggning på nätet och klickar vidare på "goddie bag" så har man blivit "nergraderad" till EBG. Pratade nyss med supporten i ett annat ärende och passade på att påpekade detta. Den trevliga kundtjänstarbetaren suckade bara och sa att "det strular nu"...

För mig är det helt otroligt att varje gång SAS skickar ut en uppdatering i sina system så strular det alltid. Har man ingen testmiljö innan? Och om man har det kanske det är dags att anpassa den till verkliga förhållanden.

Nåja. Ha en trevlig sommar =)

Jag är EBD, och i app samt under mina EB-sidor så är det rätt. Däremot när jag kollar under mina sidor så har jag ingen goodie-bag, utan bara guld-erbjudande. Klickar jag där så blir jag välkomnad som guldmedlem i eurobonus.

SAS är ett skämt!

Jag är EBD, och i app samt under mina EB-sidor så är det rätt. Däremot när jag kollar under mina sidor så har jag ingen goodie-bag, utan bara guld-erbjudande. Klickar jag där så blir jag välkomnad som guldmedlem i eurobonus.

SAS är ett skämt!

Då är det samma som för mig. Fattas bara att det skickas hem ett välkomstpaket nu som guldmedlem med nytt smartpass =)

Hej alla glada.

Mitt första inlägg här efter att ha "hängt" på forumet i några år som anonym läsare =)

Appen visar EBD men vid inloggning på nätet och klickar vidare på "goddie bag" så har man blivit "nergraderad" till EBG. Pratade nyss med supporten i ett annat ärende och passade på att påpekade detta. Den trevliga kundtjänstarbetaren suckade bara och sa att "det strular nu"...

För mig är det helt otroligt att varje gång SAS skickar ut en uppdatering i sina system så strular det alltid. Har man ingen testmiljö innan? Och om man har det kanske det är dags att anpassa den till verkliga förhållanden.

Nåja. Ha en trevlig sommar =)

SAS är ett skämt!
Sådant händer när man outsourcear tjänster. :)

Screenshot20150624_01.png

(Foto: The Project Cartoon, Creative Commons)

Jag vet inte exakt vad de tänkt men jag tror inte de släpar sig igenom allt detta (som både tar tid och kostar pengar för SAS) utan att ha tänkt något.

Däremot är väl frågan vad man realistiskt klarar av när det gäller recognition ombord, exempelvis på flygningar inom Skandinavien/norra Europa med en flygtid på 45-90 minuter och med tre i kabinbesättningen som ska hinna med allt det normala. Men med EBD i systemen innebär det i alla fall att man på teknisk väg kommer högre i alla prioritetslistor, exempelvis när det gäller väntelista eller uppgraderingar.
Jag är helt övertygad om att SAS har de bästa intentioner och vet helt hur det ska fungera på Powerpoint-nivå :)

Toppen