Senaste nytt

Uppdatering av EBD-prefixet på gång

Multi-leg flight med olika flygbolag i olika allianser. Praktiskt att man slipper fixa poängen i efterhand på en av flighterna. Brukar åka SAS + Alaska Airlines till USA och där har det funkat utmärkt.

Resebokningsappen på jobbet (CWT) lägger automatiskt in alla applicerbara bonusprogram i bokningen när man bokar.

Det låter farligt... Jag skulle personligen föredra att lägga in FFP själv eftersom jag inte litar på resebyråer. De brukar ha en förmåga att göra fel förr eller senare...

Det låter farligt... Jag skulle personligen föredra att lägga in FFP själv eftersom jag inte litar på resebyråer. De brukar ha en förmåga att göra fel förr eller senare...
Det finns allt resebyråer som kan sitt jobb också. ;) Sen, som jag ju upptäckte själv häromdan, kan allt bolagen själva strula till det utan hjälp av en resebyrå. ;)

Min erfarenhet är att det funkar bra på både flyg, hyrbilar och hotell. Risken är väl att något bolag gör systemuppdateringar (läs Lufthansa) som gör att integrationen misslyckas. Så jag brukar gå in och kolla bokningarna "för hand" för säkerhets skull.

Nu har jag uppdaterat min profil till EBD på CWT-portalen, behöver bara hitta ett motiv att boka en resa så jag kan se att det verkligen funkar.

Toppen