Senaste nytt

UD avråder från resor till alla länder. Hur får jag tillbaka pengar?

För 4 veckor sedan fick jag höra att de hunnit fram till 10:e mars.
Kompisen som avbokade en minusbiljett förra fredagen fick tillbaka pengarna idag.
Ja det är ju ett skämt deluxe, Jag informerar bara den infon jag fått och tar inte någon ställning till vad som är rätt eller fel i detta läget.
 

sweflyer

Medlem
Jag pratade med dem idag och det var inga konstigheter. De skulle betala tillbaka pengarna inom två bankdagar, så jag hoppas att det funkar.
Återbetalning på två dagar från Turkish? Nu blir jag avundsjuk. Meddela gärna om du faktiskt fick pengarna på två dagar så skall jag ta en vända till med dem
 

SimonXYZ

Medlem
Jag avbokade för drygt 7 veckor sedan en Swiss First som blev inställd. Bokad av Ticket. Ingen återbetalning än.
 

Maja

Medlem
6 veckors väntan på SAS och en 2-4-1 Amexbokning. Ingen ljusning än när pengarna kan väntas komma tillbaka. Scoot Air sa 14 veckor så har jag pengarna i slutet på sommaren kan jag nog vara glad.
 

Jesper O

Medlem
För att väga upp alla som får vänta på sina återbetalningar så får jag väl dela med mig av Wideroes hantering.

Tog emot SMS och e-post om inställda flyg på onsdagen 15 april och att automatisk återbetalning sker inom 7-10 arbetsdagar. Pengarna tillbaka på kontot redan på måndagen 20 april. Snyggt! :)
 
Toppen