Hur länge har du väntat?Jag är trött på vänta på LH och RENFE (spanska SJ), har skickat in bägge som kortreklamation till SEB kort (SAS Eurobonus Premium MC).
Blir spännande och se...![]()
Aegean airlines.
Enkel ARN-ATH som blev inställd och jag är inte intresserad av voucher.
Ringde (ett måste om man vill ha cash) och sa att jag ville ha ”full refund”. ”NO” sa kvinnan och erbjöd inte ens återbetalning enligt fare rules (-€60).
Nu blir det reklamation via Amex.
Hur länge har du väntat?
Ja, ringde dem. En av gångerna jag ringde var det omöjligt att komma fram på svenska numret så då provade jag det danska och finska. Du kommer till samma callcenter i Turkiet oavsett vilket du du ringer.
Och jag pratade med kundtjänst idag. Hon hävdade bestämt att de tar alla i tur och ordning, vilket är intressant då de uppenbarligen inte gör det. Sen är det ju intressant att de för två veckor sedan sa att de var ungefär 4 veckors kötid, vilket då var runt den 15-20 mars. Och nu så säger de den 8 mars.Pratade med SAS i Sveg igår (kundtjänst) och de meddelade mig att de just nu är inne på återbetalning för bokningar som avbokats kring 8 mars. Han jag prata med sa också att det ungefär tar 2 veckor att gå genom 1 veckas av avbokningar. Räkna dock med att det kan bli mer tidskrävande för bokningar som avbokats 15 mars och framåt....
Pratade med SAS i Sveg igår (kundtjänst) och de meddelade mig att de just nu är inne på återbetalning för bokningar som avbokats kring 8 mars. Han jag prata med sa också att det ungefär tar 2 veckor att gå genom 1 veckas av avbokningar. Räkna dock med att det kan bli mer tidskrävande för bokningar som avbokats 15 mars och framåt....