Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Jag vet inte var ni utbildade er, men i den MDI-kurs jag läste hade jag aldrig fått godkänt för det flöde som Uber har i sin Android-app. Det är på tok för otydligt att man inte beställt en bil när man matat in koden.

Skit samma, ta nu en tur i sthlm på lunchen får du se hur bra tjänsten är. Nu har du ju aktiverat dig i alla fall. Sen är det väl så att som systemutvecklare tänker man på ett sätt och när du menar MDI antar jag att du menar interaktion mellan människa och system? så tänker ju alla rätt olika.

Testade nyligen Uber med en promo kod och det var väl en okej upplevelse. Kort resa inom tullarna med en E-klass. Dock har jag två kommentarer. Försökte boka från en välkänd krog och den fanns inte inlagd. Försökte pricka in adressen på kartan (visste inte exakt adress) men det gick sådär. Chauffören ringde dock och dubbelkollade så det blev ju inget fel. Dock lite dålig kartfunktion i appen om man inte kan söka på platser utan bara adresser.

Sen sägs det ju att chaufförerna hittar bra. Det gjorde inte vår. Visst, vi skulle till en udda adress men hade han haft GPS i bilen hade han hittat. Nu försökte han istället styra via kartfunktion i iPad som han hade i knät vilket vi upplevde som lite vanskligt i stadstrafik. Han satte dock priset lågt pga strulet så ingen fara men ändå, denna gång hittade inte Uberchauffören. Vi hade själva aldrig varit där så jag hade bara ett hum om vart vi skulle och kund inte assistera i detaljkörningen.

Har tipsat Uber på att regga sina chaufförer till arlanda VIP service. Freys och andra är ju jättedyra då dom debiterar minst två timmar. Fick omedelbart svar från Uber och dom håller på att titta på saken.

Uber lanserar UberLUX enligt mail som jag fick idag. Hade också hört detta från en av chaufförerna för någon vecka sen. Om jag förstår det rätt kommer de "fina" bilarna ingå i UberLUX (Audi A8, BMW 7-serie och Mercedes S-klass) medan resten förblir UberBlack (E-klass). Priserna för UberLUX nämns inte men för UberBlack sänks det:

* 50kr startavgift
* 9,5kr/min
* 11,8 kr/km
Sthlm-ARN 625kr

Återstår att se vad prisskillnaden kommer att bli.

Toppen