Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Jag fick ett SMS med en verifieringskod jag skulle mata in, vilket jag gjorde. Men mer än så fick jag inte.

Eftersom de inte har någon bra förklaring av hur processen går till i appen, så är det ju svårt att veta hur det ska funka.

Exakt samma sak hände mig första gången. Väntade länge sen blev det en taxi kurir. Det blev ett surt inlägg i denna tråd och ett surt mail till Uber i Stockholm. Jag hade tydligen gjort fel utan att förstå det själv..

Last edited:
Det tyder ju på att de har ett problem... Vi är väl inte de som har lägst IQ och försöker använda dem.

Jag ska ta och skriva dem ett surt mail och förklara vad jag tycker och varför de har gjort fel här.

Jag åkte Uber ganska flitigt under en tripp till New York i augusti. Alltid smidigt och bra i tid. En lite småsur förare, så jag lämnade kommentar om det. Deras community manager mejlade och lovade att problemet hade tagits upp och att föraren skulle kontaktas. Åkte mest UberX, som alltid var fräscha och fina bilar.

Nu hittar jag det inte, men jag är nästan 100 på att det stod att du behövde beställa om bilen när du verifierat numret.

Nu hittar jag det inte, men jag är nästan 100 på att det stod att du behövde beställa om bilen när du verifierat numret.
Nepp.

Jag försökte under en tid innan att verifiera mitt nummer också.
Via hemsidan så kan man få koden skickad via SMS och enligt instruktioner så kunde man ange denna i appen eller hemsidan.
Saken är bara den att det inte fanns någonstans att lägga in koden, detta verkar dom glömt implementera. :confused:

Men nu har vi ju moment 22. Man kan inte mata in koden utan att boka en bil. Men man kan inte boka en bil utan att ha matat in koden.

Jag blir riktigt förbannad nu. Det där är ju designat av en apa med avhugget huvud.

du menar fler än dessa städer?:

North America

Atlanta
Baltimore
Boston
Charlotte
Chicago
Dallas
Denver
Detroit
Hamptons
Honolulu
Indianapolis
Los Angeles
Mexico City
Minneapolis
New York City
Orange County
Philadelphia
Phoenix
Providence
Sacramento
San Diego
San Francisco
Seattle
Toronto
Washington D.C.

Europe, Middle East & Africa

Amsterdam
Berlin
Cape Town
Dubai
Johannesburg
London
Lyon
Milan
Munich
Paris
Rome
Stockholm
Zurich

Asia Pacific

Bangalore
Melbourne
Seoul
Shanghai
Singapore
Sydney
Taipei

Sorry var otydlig, menade i Sverige. Har såklart sett listan men undrade om någon visste om tex GBG ligger i framtidsplanen. Ska vara tydligare nästa gång.

Visst det saknas kanske en bildguide hur du gör. Men när jag registrerade mig första gången var det inga problem alls. Starta appen mata in koden i bokningsläget, när du fått ok där bokar du bilen. Frågade min fru som registrerade sig förra veckan och det va inga problem för henne heller.

Tycker det känns som det är ett rätt vanligt förfarande när man registrerar sig för tjänster. Men visst vi båda är systemvetare :p

Toppen