freno
Medlem
Måste varit något fel just då?!, jag har använt uber säkert 100 gånger i London och aldrig stött på något liknande, Är du hundra på att bilen blev beställd? såg ni en bild längst ner på skärmen med bild på föraren, hans rating, biltyp och reg nr? Isåfall är bilen bokad på dig och ingen annan får den. Du kan ju även ringa/smsa föraren från appen och fråga vart han är.
Lite OT då det handlar om Uber i London, men ändå...
När jag och några till skulle "hem" till LHR efter BA-eventet häromveckan, så bestämde vi oss för att testa Uber. Vi hade givetvis laddat våra konton med rabattkoder som skulle göra resan riktigt billig. Lite efter 23 beställdes därför två bilar till pubben där vi ätit. Appen angav att det skulle ta ca 8 minuter för vår bil att komma.
Efter 15 minuter började vi fundera på var bilen höll hus. När man kikade i appen så stod det nu ca 12 minuter som väntetid men vi kunde se en bil på väg åt vårt håll. Tyvärr visade det sig att allt bara var båg. Den bil som såg ut att vara på väg till oss kom aldrig fram, det var som att den bara stod still på ett ställe.
Vi väntade i dryga 45 minuter innan vi helt enkelt gav upp och tog en vanlig taxi. Klar besvikelse. Jag har full förståelse för att de inte har jättemånga bilar och att de inte exakt kan förutse när de kan hämta, men det vi var med om känns helt oacceptabelt. Jag har inte haft tid att skriva till dem, men det står på att-göra-listan.