Senaste nytt

Tvinga SAS att få till en fungerande prio boarding

Agö

Medlem
Jag försvarar inte heller SAS, jag tycker att det inte skall vara svårt att skaffa rep/mattor/skyltar där det klart framgår var passagerare skall köa/stå/boarda, men är det inte i slutändan vi passagerare som gör fel? Om personalen vid gaten säger att nu skall endast status o plus boarda, och så boardar någon som inte kvalificerar, är det då SAS eller den omedvetna/ouppmärksamma passageraren eller SAS som gjort primärt fel?
Personalen.
 

maswan

Medlem
Och det är ju inte så himla svårt, Lufthansa lyckas ju i Tyskland med god precision för det mesta. Och det finns tillfällen där jag har varit med om det i Skandinavien på SAS-flyg, men det är mer undantag än regel.

En annan sak som jag inte förstår är när de börjar med prioboarding och kör det ett tag, ibland även med att skicka några tillbaka från kön (även om det är sällsynt från SAS), men sedan välkomnar alla att börja boarda via den andra kön, trots att de bara hunnit halvvägs genom priokön... Har varit med om det flera gånger nu i somras. Har de en klocka innan avgång som säger hur många minuter prioboarding får ta innan båda köerna släpps på? Kan det vara så att de har för tight med tid vid gate för att göra en lugn boarding?
 

lillemannen

Medlem
ingen stor fråga för mig...jag ser till att gå på så sent som möjligt, finns ingen anledning att sitta bältad längre än nödvändigt
Jag tar aldrig på mig bälte förrän utrop i högtalaren pga utrymningsskäl och säkerheten.

Jag hade gärna gått på sist men pga handbagage blir det bland de första om man vill ha detta tillgängligt nära sig.
 

lillemannen

Medlem
Udfordringen er bare at hverken jeg, @SkyPriority eller ret mange andre interesserer sig for hvordan det er at være gateansvarlig.

For mig er det vigtigste at jeg får det produkt jeg har købt.

Som sagt det fungerar i Malmö med Wizzair och där använder man sig inte av samma gate hela tiden men den gatepersonalen måste vara über gatepersonal eftersom man får det att fungera. Men gaten sidan om fungerar inte när det är en SAS flight. Man för vad man betalar för?!
 
Last edited by a moderator:
S

SkyPriority

Guest
Missade att jag fått svar redan igår.

Hej SkyPriority

Tack för ditt e-mail och för att du tagit dig tid att skriva ner dina upplevelser. SAS jobbar kontinuerligt med förbättringar och åsikter från er som reser mycket är viktig information.

Vi beklagar att du inte fått den förväntade servicen på flygplatsen.

Jag kommer att skicka iväg ditt e-mail för känndeom till högre instans
inom SAS så de får feedback om hur det fungerar på flygplatsen samt om det behövs även se över rutinerna och information ut till personalen på plats.

Ha en fin dag och välkommen åter.
 

johhenrik

Medlem
Missade att jag fått svar redan igår.
Samma typ av svar jag fått när jag mailat förr också... De är ofta rätt bra på att svara och få det att låta som att de verkligen bryr sig om denna frågan. Jag orkar inte bry sig längre, utan SAS har bestämt sig för att framstå som clowner i denna frågan tror jag, med tanke på hur länge de har fallerat trots att de alltid säger: Oj, vi ska verkligen förbättra detta.

I början trodde jag på det de skrev tillbaka, numera, inte lika mycket...
 
S

SkyPriority

Guest
Samma typ av svar jag fått när jag mailat förr också... De är ofta rätt bra på att svara och få det att låta som att de verkligen bryr sig om denna frågan. Jag orkar inte bry sig längre, utan SAS har bestämt sig för att framstå som clowner i denna frågan tror jag, med tanke på hur länge de har fallerat trots att de alltid säger: Oj, vi ska verkligen förbättra detta.

I början trodde jag på det de skrev tillbaka, numera, inte lika mycket...

Precis och därför startade jag den här tråden! Där tanken är att vi gemensamt ska nöta, nöta och nöta.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Brandten

Medlem
Har aldrig riktigt förstått den där hetsen med att komma ombord först och vara den som resten av pax'en är förbannad på för att man står och fixar med väskan/jackan och blockerar ALLA andra?
 
Har aldrig riktigt förstått den där hetsen med att komma ombord först och vara den som resten av pax'en är förbannad på för att man står och fixar med väskan/jackan och blockerar ALLA andra?
Kanske för det inte tar någon tid att langa upp väskan och sätta sig ned om det finns plats där man sitter, utan att blockera alla andra. Men jag stressar inte, brukar komma på rätt tidigt i alla fall, men jag kanske bara har tur.
 
Toppen