F
FCT
Guest
Det är väldigt vanligt med bussgate i Asien skulle jag säga. Men inte KLM kanskeJapp.. Men som sagt inte på AF/KLM (det är ju inte så vanligt att de har bussgate i Asien)
Det är väldigt vanligt med bussgate i Asien skulle jag säga. Men inte KLM kanskeJapp.. Men som sagt inte på AF/KLM (det är ju inte så vanligt att de har bussgate i Asien)
United är också duktiga på det. De fållorna som de har där skulle lösas SAS problem direkt. Men i Sverige har väl inte flygbolagen dedikerade gater på samma sätt som är vanligt i t ex usa?Dock så måste jag hålla med rvarttinen att KLM/AF lyckas göra det konsekvent varje gång
Tja, åtminstone i Göteborg så har KLM haft en eller ett par gater som har varit förberedda för deras SkyPriority koncept där det blir separata köer för normal boarding och priority boarding. Funkar mycket bra!United är också duktiga på det. De fållorna som de har där skulle lösas SAS problem direkt. Men i Sverige har väl inte flygbolagen dedikerade gater på samma sätt som är vanligt i t ex usa?
SAS har ju också gjort ett halvhjärtat försök med detta, gate 17 om jag minns rätt. Problemet där är att passagerarna inte bryr sig om vilken kö de står i, och det bryr sig inte gate-personalen heller om. Möjligtvis är det så för att det är uselt skyltat.Tja, åtminstone i Göteborg så har KLM haft en eller ett par gater som har varit förberedda för deras SkyPriority koncept där det blir separata köer för normal boarding och priority boarding. Funkar mycket bra!
Finnair printar boarding groups på boarding pass. Tror ni det skulle fungera på SAS? Ofta två skilda köer dessutom, priority och övriga. Oftast pre-boarding announcement där folk uppmanas se på boarding pass och kolla sin grupp. Efterlevs sådär, men oftast verkar folk vänta på sin egen grupp.
Jag är inne i någon pro-Finnair fas, jag vet, men det verkar fungera bättre än hos SAS.
Det är väl inte själva systemet SAS har nu som är det största problemet utan mer att man fullständigt skiter i vem som boardar. Så det lär inte hjälpa att skaffa något annat system om man fortfarande inte bryr sig.
Det är väl inte själva systemet SAS har nu som är det största problemet utan mer att man fullständigt skiter i vem som boardar. Så det lär inte hjälpa att skaffa något annat system om man fortfarande inte bryr sig.
Anbefaler deg virkelig å prate med et par mennesker - du vet, sånne levende individer som du og jeg - som står i gaten. Det er ikke "bare å sende bort alle som går feil", det er ikke "bare å .....". I stedet for å bli sint på de som står der, anbefaler jeg å forsøke å komme i tale med de. Du vil bli overrasket når du får høre hvordan det faktisk er å være gateansvarlig. Alene. Med et ønske om å oppfylle alles ønsker.
Anbefaler deg virkelig å prate med et par mennesker - du vet, sånne levende individer som du og jeg - som står i gaten. Det er ikke "bare å sende bort alle som går feil", det er ikke "bare å .....". I stedet for å bli sint på de som står der, anbefaler jeg å forsøke å komme i tale med de. Du vil bli overrasket når du får høre hvordan det faktisk er å være gateansvarlig. Alene. Med et ønske om å oppfylle alles ønsker.
Jag försvarar inte heller SAS, jag tycker att det inte skall vara svårt att skaffa rep/mattor/skyltar där det klart framgår var passagerare skall köa/stå/boarda, men är det inte i slutändan vi passagerare som gör fel? Om personalen vid gaten säger att nu skall endast status o plus boarda, och så boardar någon som inte kvalificerar, är det då SAS eller den omedvetna/ouppmärksamma passageraren eller SAS som gjort primärt fel?
Udfordringen er bare at hverken jeg, @SkyPriority eller ret mange andre interesserer sig for hvordan det er at være gateansvarlig.
For mig er det vigtigste at jeg får det produkt jeg har købt.