Senaste nytt

Tvinga SAS att få till en fungerande prio boarding

F

FCT

Guest
Bra idé! Tycker prioboarding fungerar dåligt i minst 90% av fallen jag åkt.
Som kommentar på ovan: Spelar det roll?
För mig som EBD betyder det mycket då jag nästan uteslutande reser med max antal handbagage (kabinväska + mindre dataväska) och kommer jag sist på, i Go eller Plus, är det oftast helt fullt i hyllorna och kabinväska får inte plats.
Men det jag kan störa mig mest på det är att man utlovar något som man inte levererar. "Vi välkomnar alla i Plus, EBD, EBG och Star G" och sen får alla gå på...
Utlova inte prioboarding om det inte efterlevs. Det är det som stör mig.
Hur många gånger har du inte funnit en plats för din väska? Hur många gånger har du fått lämna väskan utanför kabinen? Så länge måtten är inom de tillåtna har jag aldrig sett någon som inte fått med sina väskor.
 
S

SkyPriority

Guest
Hur många gånger har du inte funnit en plats för din väska? Hur många gånger har du fått lämna väskan utanför kabinen? Så länge måtten är inom de tillåtna har jag aldrig sett någon som inte fått med sina väskor.

Klart det brukar lösa sig. Men det är inte praktiskt att sitta på rad 1 och ha väskan på rad 4 när du ska gå av.
 
F

FCT

Guest
Precis min tanke. Det här fungerar bara om många människor nöter på SAS. Det är väl inte en nyhet direkt att det inte fungerar. Men det känns som att nog många inte brytt sig för att dom ska orka lyfta ett finger.



Ja alltid finns det något man kan störa sig på. Om du hade känt mig hade du förstått att texten var bara till för att beskriva en viss känsla som kan uppstå när man står utanför gate och ser en 737-800 ska på samtidigt, det fanns alla samhällsklasser i kön så det snacket kan vi skippa direkt. Om du inte bryr dig om prio boarding kan du helt hålla dig borta från tråden för mig hade det gjort skillnad att gå på i en ordnad miljö.



Jag undrar om 10% räcker. Personligen har jag bara sett en eller två gånger en riktig prio boarding där man NEKAR folk som saknar status/plus. Precis det jag också stör mig mest på. Man annonserar och utlovar något man inte håller! Upp till SAS att leverera.



Nej det här handlar om att SAS ska stå för vad dom lovar ingenting annat.



Ja det är ingen som hindrar att använda alla kanaler som är möjligt. Ringa, maila kundtjänst, hitta någon nyckelperson, skriva på Facebook/Twitter, prata med personal i gate och ifrågasätta.
Vad har samhällsklass med saken att göra? Det enda jag skrev var att du bör hålla ett vårdat språk med respekt.
Dessutom reagerade jag på det utan att för den delen störa mig på det. Tydligen är det en väldigt öm punkt för dig.
För övrigt är det en intressant utveckling att en random medlem säger åt andra medlemmar vilka trådar de inte ska följa. Lite stalin över det hela men vad vet jag, jag är bara en simpel resenär.
 
S

SkyPriority

Guest
Vad har samhällsklass med saken att göra? Det enda jag skrev var att du bör hålla ett vårdat språk med respekt.
Dessutom reagerade jag på det utan att för den delen störa mig på det. Tydligen är det en väldigt öm punkt för dig.
För övrigt är det en intressant utveckling att en random medlem säger åt andra medlemmar vilka trådar de inte ska följa. Lite stalin över det hela men vad vet jag, jag är bara en simpel resenär.

Ja uppenbarligen passar den här tråden inte dig.
 

olo

Medlem
Så vanligt är inte vare sig guldkort eller Plus. Ta en titt på folk som viftar omkring med sina boardingkort eller manifestet nästa gång du flyger.
Det beror mycket på vilken sträcka du åker. Min upplevse är att på pendlarflighterna som ex. GOT-ARN kan halva kabinen vara plus och hälften av resenärerna i GO har EBG.
När det är prioboarding är det nästan mer exklusivt att tillhöra de som får äran att vänta istället för att köa. ;-)
 
S

SkyPriority

Guest
Det beror mycket på vilken sträcka du åker. Min upplevse är att på pendlarflighterna som ex. GOT-ARN kan halva kabinen vara plus och hälften av resenärerna i GO har EBG.
När det är prioboarding är det nästan mer exklusivt att tillhöra de som får äran att vänta istället för att köa. ;-)

Som sagt. Givetvis finns det undantag. CPH-ARN, GOT-ARN LLA-ARN vissa tider. Men sett till det stora hela.
 
Toppen