Senaste nytt

Turkish Airlines statusmatchar

Men plötsligt händer det... Ett mail ramlar in och jag har helt plötsligt TK Elite, Star Alliance Gold. Helt otroligt...

stort grattis, har själv skickat in men det var ju bara en vecka sedan så jag får väl hålla mig i någon månad till innan jag blir glad eller ledsen ;)

Fick hem kortet häromveckan. Måste säga att det ser rätt snyggt ut, och förhoppningsvis behöver man inte skämmas vid loungedisken framöver :)

8661696174_937e972ce0_z.jpg

8661694946_b88e617cec_z.jpg

Last edited:
Henry: Jag har haft nån sporadisk konversation med Turkish nu i snart 4 månader men inget händer, och med sporadisk menar jag ifrån deras sida :) Jag får något mail då och då som säger att jag måste skicka in något statement osv osv.
Vad skickade du in till Turkish gällande A3? Jag har både scannat in kort och skärmdumpat från Aegeans hemsida.

Mvh Philip

Henry: Jag har haft nån sporadisk konversation med Turkish nu i snart 4 månader men inget händer, och med sporadisk menar jag ifrån deras sida :) Jag får något mail då och då som säger att jag måste skicka in något statement osv osv.
Vad skickade du in till Turkish gällande A3? Jag har både scannat in kort och skärmdumpat från Aegeans hemsida.

Mvh Philip

Jag tog ett foto av det fysiska kortet samt ett screenshot på sidan "Account activities" (där även min status framgick).

Skickade in ett kontoutdrag, bild på kortet och en liten beskrivning av mina resmönster. Sen är ju frågan vad vitsen av att matcha är om man inte tänker återkvala inom sitt första år. Jag råkade själv ha en TK bokning som gjordes innan matchningen, annars hade jag lagt poängen på A3 och plockat ut någon rolig bonusresa.

Kortet gäller i 2 år från och med den månad du blev medlem. I mitt fall gick jag med den 4:e Januari, kortet går ut den 31 Jan 2015.

Jag matchade 14 januari. 26 mars fick jag ett positivt besked på email. Idag kom kortet i brevlådan.
Giltigt till jan 2015.
Jag har 6 TK flygningar nästa vecka, hoppas på lite trevliga överraskningar :)

Skickade in den 25 mars och har första flighterna i slutet av Juni... hoppas att jag fått igenom det före dess...

Toppen