Senaste nytt

Turkish Airlines statusmatchar

Jag fick välkomstpaket nr 2 med Elitekort till idag med posten, samma kortnummer och giltighetstid som det jag fick för någon månad sedan.

Kom detta efter dess att nu nått över 25K gränsen? Man bör väl annat fall anta att de skickar ut ett nytt kort med nytt giltighetsdatum när det gamla går ut. Förutsatt att man har återkvalat.

Kan du förklara varför det blir så länge?

När man blir matchad så gäller kortet i två år från den månad man blev medlem. Återkvalificerar man sig (t.ex genom 25K miles inom första året) så förlängs statusen med ytterligare två år utöver nuvarande giltighetstid.

När man blir matchad så gäller kortet i två år från den månad man blev medlem. Återkvalificerar man sig (t.ex genom 25K miles inom första året) så förlängs statusen med ytterligare två år utöver nuvarande giltighetstid.

Aha intressant! Det hade jag ingen aning om. Tack för tipset!

Mycket trevligt! Då kan jag alltså räkna med att ha *G till sommaren 2016 utan att flyga något mer då eftersom jag dragit in 45k sedan matchningen sommaren 2012. Då känns det verkligen som om man skall tänka om i alliansväg de närmaste åren.

Men plötsligt händer det... Ett mail ramlar in och jag har helt plötsligt TK Elite, Star Alliance Gold. Helt otroligt...

Toppen