Senaste nytt

Turkish Airlines statusmatchar

Jag fick studs på mitt mail (manuell studs - dvs efter en dag fick jag ett mail om att adressen inte var i bruk och att jag ombads gå in på webbsidan).

efter 9 mail och otaliga missförstånd och omskick av uppgifter så kom det ett mail i går att jag var matchar till guld, gilltigt till 2015-02-28. Var så nära att jag gav upp.

:)

Jag skickade in min ansökan om statusmatchning från BA Gold den 12 maj och idag när jag loggar in ser jag att de uppgraderat mig i systemet den 15 maj till Miles&Smiles Elite. Det var snabba ryck. Jag antar dock att det dröjer längre innan jag får själva fysiska kortet. Undrar dock om jag redan nu kan utnyttja förmånerna på något sätt.

Fick i dag besked om godkänd status match EBG-Miles&Smiles Elite efter knappt en månads väntan och diverse dokument. Hustrun som ansökte samtidigt med samma formulering fick ett svar där de förklarar att det ej går att flytta miles från ett *A-program till ett annat. Goddag yxskaft.

Jag förmodar att man måste kreditera minst en flygning innan man får det fysiska kortet. Eller finns det någon som fått det fysiska kortet ändå?

Jag förmodar att man måste kreditera minst en flygning innan man får det fysiska kortet. Eller finns det någon som fått det fysiska kortet ändå?

Jag fick mitt efter jag krediterat mina första flighter men jag tror nog att jag hade fått det ändå eftersom jag flög dem bara 5 dagar innan kuvertet damp in i brevlådan.

Toppen