Senaste nytt

Transfer i Frankfurt

Ping

Medlem
Är väldigt frekvent på FRA. 45min är gott om tid, särskilt när det är inom Schengen.
Fast om man har problem med att gå, så vill man kanske ha lite extra marginal.
 

Tomas E

Medlem
Kommer inte sakna FRA när SAS byter allians.
Jag är heller ingen anhängare av FRA, men det nog kan bli en del framtida byten till longhaul (på bonusbiljetter) där även när SAS hamnat i SkyTeam, precis som det idag förekommer Star Alliance-byten på LHR. Så helt befriade från FRA blir vi nog inte. Jag utgår nämligen från att SAS kommer att starta upp mer egen trafik på FRA efter alliansbytet, eftersom det faktiskt finns en del som också har den delen av Tyskland som destination.
 

JacobGBG

Medlem
Mycket kan man säga om alliansbytet för SAS men det är en ordentlig försköning mot tyskarna att jämföra FRA med AMS. CDG har på sistone löst sina connections mycket bättre, det är inte som pre-pandemi.
 

Hachans

Medlem
Och AMS.. Ännu "bättre" o_O

Åh vad jag önskar det funnits en smitväg längst ut på D-piren.


Mycket kan man säga om alliansbytet för SAS men det är en ordentlig försköning mot tyskarna att jämföra FRA med AMS. CDG har på sistone löst sina connections mycket bättre, det är inte som pre-pandemi.

Det tar emot att säga men CDG har nästan blivit behaglig.
 

Hachans

Medlem
Ännu roligare blir det om du kommer med Cityhopper längst ut på B och skall dit :)

Ja men då behöver jag inte gå en omväg även om det är långt. Det värsta jag vet är att jag kommer till D-piren, ska med ett flyg som går från samma pir fast non-Schengen och jag måste ta mig hela vägen bort till passkontrollen, slå mig fram till rätt fålla till tanten som aldrig någonsin är hjälpsam och sen tillbaka ut till gaten sidan om den jag anlände.

Dock är det värsta att anlända på remote med Shitty Hopper. Sist var vi sena och de bad oss sitta kvar så de med korta anslutningar kunde gå av först. Rakt på bussen som sen väntade till siste man var ombord innan de körde.
 
Toppen