Senaste nytt

Transfer i Frankfurt

TouchTheSky

Ny medlem
Det tar tid att gå/springa på FRA om det är långt till Gate:n. Ofta mycket folk. Trångt. Dessutom har jag sett security med scanning på vissa Gate (inom Schengen och LH partners).
 

Linmet

Medlem
Plockar tråden.

Kommer till Frankfurt med TK1591 landar 13:40 1h 45 min transfer utan boardingcard för FRA-CPH SK676 (bonusbokning, går ej checka in online, sas-supporten kunde ej hjälpa och de löser inte i istanbul heller). Antar vi kommer förbi security med bara bokningen och våra bagage-tags och löser boardingcards i gate?

Annat förslag?
 

Hachans

Medlem
Plockar tråden.

Kommer till Frankfurt med TK1591 landar 13:40 1h 45 min transfer utan boardingcard för FRA-CPH SK676 (bonusbokning, går ej checka in online, sas-supporten kunde ej hjälpa och de löser inte i istanbul heller). Antar vi kommer förbi security med bara bokningen och våra bagage-tags och löser boardingcards i gate?

Annat förslag?

Det hade jag inte varit så säker på att ni gör. Fixade de verkligen inte att skriva ut boardingkortet när ni checkade in?

Annars kanske det finns incheckningsmaskiner eller transferdesks. Men om de inte kan checka in er så kommer de väl inte skicka bagaget heller så det måste ni ändå ut och hämta.
 

Linmet

Medlem
Det hade jag inte varit så säker på att ni gör. Fixade de verkligen inte att skriva ut boardingkortet när ni checkade in?

Annars kanske det finns incheckningsmaskiner eller transferdesks. Men om de inte kan checka in er så kommer de väl inte skicka bagaget heller så det måste ni ändå ut och hämta.
Oroväckande.

Nej. Varken. På första stället eller nu i transfern i istanbul.

Finns sas transferdesk på FRA?
 

Hachans

Medlem
Oroväckande.

Nej. Varken. På första stället eller nu i transfern i istanbul.

Finns sas transferdesk på FRA?

Nej det tror jag inte, men kanske Turkish kan hjälpa er där då ni kom med dem.

Annars en automat. Går inte det heller så prova att ta er igenom, men frågan är om de vill ge er boardingkort eftersom ni inte är incheckade.

Jag tror det lutar åt att ni behöver gå ut tyvärr.
 

Linmet

Medlem
Eftersom vi bara har 1h 45 bör vi väl inte slösa tid utan gå ut direkt. Finns nackdel? Väskorna är ju redan checkade och taggade till cph så vi lär ju inte behöva stå o vänta på dem vid bandet?
 

marbe166

Medlem
Plockar tråden.

Kommer till Frankfurt med TK1591 landar 13:40 1h 45 min transfer utan boardingcard för FRA-CPH SK676 (bonusbokning, går ej checka in online, sas-supporten kunde ej hjälpa och de löser inte i istanbul heller). Antar vi kommer förbi security med bara bokningen och våra bagage-tags och löser boardingcards i gate?

Annat förslag?

Är du säker på att det är security öht? Jag skulle satsa på att kolla upp gaten och gå mot den.
 
Toppen