Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Austrian flyger idag med A320 från Oslo istället för planerade Fokker100. Är rejält bokat... Flighten ikväll 20:30 från Wien till Stockholm boka jag sists platsen på, en fokker 100. Förvånar mig nog inte om de planet ändras också till något större.

Har dom ingen biljettkassa? Inser att det är kaos på FRA men *A borde ju ha någon prioritering i den manuella hanteringen.
Tyvärr befinner jag mig inte på flygplatsen. Sitter på möte ca en och en halv timme därifrån med bil, och det är utan STAU. :) Fredagstrafiken på eftermiddagarna kan vara hemsk på Autobahn.

Tyvärr befinner jag mig inte på flygplatsen. Sitter på möte ca en och en halv timme därifrån med bil, och det är utan STAU. :) Fredagstrafiken på eftermiddagarna kan vara hemsk på Autobahn.
Tack! :)
Det löste sig fint. Sitter nu på FRA. Efter att uthärdat en telefonkö på 1 h 31 min så kom jag fram på svenska LH-numret. Blev ombokad till SK674 som avgår 19.50. Alltså kommer jag hem 1 h 30 min tidigare än planerat. Känns bra en fredag kväll. :)

Jag hade även skaffat en backup med Air Berlin från Köln som hade funkat med transit i Berlin. Men visst är det skönare att flyga direkt och vara hemma i huset före midnatt.

Tänkte boka om LH MUC-ARN till SK MUC-CPH-ARN den 11/11 (bokad i L). Det ser tomt ut med direktflyg till ARN. Det ska gå att boka om även om det inte är klart att aktuell flight drabbas av strejk. Vill göra detta eftersom jag inte kommer ha tid med trassel om det blir skarpt läge. Dessutom har jag bokat upp en bonusresa med SK som back-up. Denna bokar jag mer än gärna av.

Går det att lägga till CPH-benet utan extra kostnad? Tänkte besöka LH's biljettkassa på ARN imorgon bitti och vill gärna slipa till mig innan!

Tänkte boka om LH MUC-ARN till SK MUC-CPH-ARN den 11/11 (bokad i L). Det ser tomt ut med direktflyg till ARN. Det ska gå att boka om även om det inte är klart att aktuell flight drabbas av strejk. Vill göra detta eftersom jag inte kommer ha tid med trassel om det blir skarpt läge. Dessutom har jag bokat upp en bonusresa med SK som back-up. Denna bokar jag mer än gärna av.

Går det att lägga till CPH-benet utan extra kostnad? Tänkte besöka LH's biljettkassa på ARN imorgon bitti och vill gärna slipa till mig innan!
Ursäkta, men LH biljettkassa är väl SAS biljettkassa?

Lufthansa verkar flyga som planerat idag med endast vissa störningar pga strejken igår. Såg för en stund sedan en Airbus landa på Landvetter och det verkar som om den kommer ta mig till Frankfurt om en halvtimma.

Toppen