Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Hej vänner,

Jag sitter i följande situation;
Imorgon fredag är jag bokad med LH ARN - MUC - LAX där det senare benet är uppgraderat med EB-poäng till Business.
Om jag bokar av resan (bokad via resebyrå - corporate policy), vad händer då med mina spenderade bonuspoäng?

Hej vänner,

Jag sitter i följande situation;
Imorgon fredag är jag bokad med LH ARN - MUC - LAX där det senare benet är uppgraderat med EB-poäng till Business.
Om jag bokar av resan (bokad via resebyrå - corporate policy), vad händer då med mina spenderade bonuspoäng?
Verkar som om det går att boka av uppgraderingen, men att du måste kontakta Lufthansa, bifogar T&C från SAS hemsida image.jpg

Last edited:
Deadline kl 17:00 närmar sig. Något som läst om det pågår förhandlingar mellan Lufthansa och UFO (kabinfack)?
inte sett nå't än att en representant igår uttalade sig "svårt att se att det inte blir strejk". Sedan är ju den stora frågan hur omfattande den blir. Sedan får man väl ta alla uttalanden med en nypa salt.

Deadline kl 17:00 närmar sig. Något som läst om det pågår förhandlingar mellan Lufthansa och UFO (kabinfack)?
Tidigare idag uttalade sig fackets representant med att de förkastade Lufthansas senaste bud, och att strejken var oundviklig. Men det kan ju bara förhandlingstaktik - jag har inte hört något officiellt.

Håller med, sedan får vi se hur omfattande det blir. Om nedanstående citat stämmer med verkligheten så är ju sympatin med facket inte så stor:
"Lufthansa said it had made a new offer for current employees that met all of the union's demands and that it had proposed a pension scheme for new employees that was common among other major German companies. The union rejected the proposal, it said."

Tips för de som inte sett det på LHs sida - de tillåter nu åtminstone i vissa fall proaktiva ombokningar nu även om strejkens detaljer inte är ute.

Själv sitter jag med LH USA i luren för att boka om min tur till USA att gå via London med Air Canada istället för Frankfurt och LH själva. Det är många "I'll have to put you on hold for a few seconds", men jag håller hoppet uppe :)

Hoppas det går bra för dig @mha321.
Själv har jag bokat om med SAS via ORD imorgon. Nu sitter jag och försöker få tag på LH för att få tillbaka mina 35000 poöng. :)

Toppen